arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

رسالت: ژست انتخاباتی محسن هاشمی شبیه به مواضع خاص محسن رضایی است

اظهارات اخیر فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با یکی از سایت های خبری از جنس همان مواضع عجولانه و غیر منسجمی است که می تواند ظرفیت های موجود در حزب کارگزاران را در آستانه انتخابات سال90 مورد خدشه قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه رسالت نوشت:

اظهارات اخیر فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با یکی از سایت های خبری از جنس همان مواضع عجولانه و غیر منسجمی است که می تواند ظرفیت های موجود در حزب کارگزاران را در آستانه انتخابات سال90 مورد خدشه قرار دهد.

محسن هاشمی که در تاریخ 13 اسفند 1389 از سمت ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران کناره گیری کرد و شهردار وقت تهران محمد باقر قالیباف با استعفایش موافقت نمود و از همان موقع شایعه آمادگی وی برای حضور در انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی را بر سر زبان ها انداخت با این گفتگو و مواضع تند اتخاذ شده در آن، ماشین انتخاباتی خود را روشن کرده و بلافاصله بدون گرم شدن ماشین زده است دنده 4 و معلوم نیست می داند که این ماشین انتخاباتی ترمز دارد یا ندارد.

وی که هنوز معتقد است نشانه هایی از بزرگان برای حضور امثال وی وجود ندارد- البته منظورش از بزرگان حتما پدرش آیت الله هاشمی است- گفته از زمان مادها تابه حال فردی مانند احمدی‌نژاد در تاریخ پیدا نشده است که‎ ‎بتواند با اتهام‌زنی به رقبایش اعتماد برخی از مردم را به دست آورد‎.‎

وی در ادامه با تخطئه موفقیت های دولت در هدفمند شدن یارانه ها تصریح کرده که هدفمند سازی یارانه ها همان سیاست های تعدیل اقتصادی در دوران هاشمی رفسنجانی است. البته وی نگفته برخلاف تورم 16 تا 17 درصدی کنونی در زمان دولت سازندگی تورم به اعداد و ارقام نجومی 40 تا 50 درصد رسید که موجب نارضایتی و اعتراضات مردم مستضعف و حاشیه نشین بخصوص در شهرهایی نظیر اسلام شهر، شهریار و ... گشت.

این ژست انتخاباتی شتاب زده محسن هاشمی اما خیلی شبیه به مواضع خاص محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری دهم است که به یکباره و بی محابا مدعی شد که کشور بر لبه پرتگاه قرار گرفته است و یا بر اساس شاخص من درآوردی «فلاکت» اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور شرایط ناخوشایند و نامساعدی است.‏

این در حالی است که محسن هاشمی با شعار اعتدال و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب قدم به میدان رقابت گذاشته و در سرتاسر مصاحبه اش به فرمایشات رهبر انقلاب ارجاع می دهد. از این رو چنین گارد تهاجمی از اساس با شعار اعتدال غیر قابل انطباق است و افکار عمومی نمی داند دم خروس را باور کند و یا قسم حضرت عباس را.‏

از سویی تمایل غیر قابل کنترل به تبلیغات منفی در محسن هاشمی آن هم در ابتدای کار مشخص نمی کند که این زاویه در یکی دو ماه منتهی به انتخابات قرار است تا چه اندازه بزرگ شود و دایره شمول آن چه چیزهایی را شامل شود.

نظرات بینندگان