arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

تحصن در مجلس در اعتراض به احمدی نژاد

امروز هم چندین بار رئیس جلسه از نمایندگان خواست تا در رای گیری برای مفاد متعدد لایحه اصلاح امور گمرکی مشارکت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروز هم چندین بار رئیس جلسه از نمایندگان خواست تا در رای گیری برای مفاد متعدد لایحه اصلاح امور گمرکی مشارکت کنند.

به گزارش انتخاب، محمدرضا باهنر درعین تذکراتی که می داد از نمایندگان به خاطر مشارکت بیشترشان به نسبت روز گذشته تشکر می​کرد و می خواست که جلسه را ترک نکرده و نصاب مجلس را حفظ کنند.

او اغلب از برخی نمایندگان هم نام می برد و مثلا می​گفت: آقای جهانگیرزاده خیلی وقت است در رای گیری شرکت نکرده​اید. آقای حسنی به مصلحت می​دانید در رای گیری شرکت کنید؟

برخی نمایندگان معترض به اینکه چرا اسامی​شان از تریبون اعلام شده هم دیگران را به باهنر نشان می دادند که در رای گیری شرکت نمی کنند. باهنر هم به شوخی گفت: اسم جناب آقای آقاتهرانی را که من جرات نمی​کنم عرض کنم!

بخشی از مذاکرات امروز هم به تغییر اسامی لاتین و معادل سازی فارسی آن مربوط بود. از جمله برای واژه «فورس ماژور» که باهنر می​گفت به معنی حوادث غیرمترقبه است اما نماینده دولت می​گفت که معادل فارسی آن، قوه قهریه است.

حاشیه دیگر جلسه علنی امروز، تحصن یک نماینده در اعتراض به ‌رئیس جمهور در حاشیه جلسه علنی بود. نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان نسبت به عدم تمکین رئیس جمهور به قانون و کار کارشناسی در مورد نحوه انتقال آب استان چهار محال و بختیاری اعتراض داشت و می​گفت که بیش از سه ماه از سؤالش از وزیر نیرو می​گذرد اما این سوال تنها به کمیسیون کشاوزی ارجاع شده و بی نتیجه مانده است.

 او می​خواست این مطالب را تذکرش ادامه دهد که باهنر به دلیل بی ارتباط بودن این مساله با دستور جلسه مانع از آن شد. حیدری هم گفت که به همراه 3 نماینده دیگر در مجلس تحصن می‌کنیم.

به گزارش فارس، پس از عدم اجازه باهنر به حیدری برای بیان تذکرش وی از صندلی‌ خود بلند شد و پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود "ما نمایندگان استان چهار محال بختیاری در اعتراض به عدم تمکین رئیس جمهور به قانون و کار کارشناسی در مورد نحوه انتقال آب استان، ناگزیریم در مجلس تحصن کنیم" را روی دست گرفت. تعدادی از نمایندگان از جمله سید‌حسین نقوی نماینده ورامین، عماد حسینی نماینده قروه و عسکر جلالیان نماینده دیر و کنگان در اطراف نورالله حیدری جمع شده بودند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شریف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
32
4
همچین تیتر میزنی تحصن که یکی ندونه فکر میکنه چه خبره!!!اینها فقط اختلاف سلیقه است که در درون نیروهای نظام هست و به لطف خدا تا به امروز باعث پیشرفت مملکت در تمام عرصه ها شده است.
مملي دكتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
1
5
منظور آقاي شريف ( نظر دهنده) كدوم پيشرفتة ؟ همون ها كه حاج آفا انصاريان گفتند ؟
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
0
0
اینا که معادل عربی بود به جای معادل فارسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
1
1
باز لیاقتشون بیشتر از نمایندگان آذربایجانی هست
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
0
0
از کی قوه قهریه کلمه فارسیه؟؟؟ اینکه از بیخ عربیه.
این دوستان انگار تو فرهنگستان زیان عربستان کار می کنند
نظرات بینندگان