arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹

احمدی‌نژاد: نخبگان درجه یک همه در خانواده 5 الي 6 و 9 تايي بزرگ شده‌اند

محمود احمدي‌نژاد صبح امروز در جمع مديران استان يزد ضمن تشكر از خدمات خدمتگذاران اين ديار اظهار داشت: كارهاي فراواني انجام شده كه موجب افتخار است و انسان وقتي سرعت پيشرفت را مي‌بيند، افتخار مي‌كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمدي‌نژاد با اشاره به موضع خود در خصوص كافي نبودن دو بچه در خانواده‌ها گفت: يك روز گفتيم دو بچه كافي نيست عده‌اي مخالف كردند و فكر كردند ما جا مي‌زنيم، ولي ما جلوي آمريكا هم جا نمي‌زنيم. الگوي دو بچه كافي است الگوي نابود كردن ملت‌ها است. با دو بچه 50 سال ديگر چه مي‌شد؟ اتفاقي كه در اروپا افتاده سر ما هم مي‌آيد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز در جمع مديران استان يزد ضمن تشكر از خدمات خدمتگذاران اين ديار اظهار داشت: كارهاي فراواني انجام شده كه موجب افتخار است و انسان وقتي سرعت پيشرفت را مي‌بيند، افتخار مي‌كند.

رييس جمهور با بيان اينكه بايد قدر خدمت به مردم را بدانيم، گفت: به همكارانم توصيه مي‌كنيم قدر فرصت خدمتگذاري را بشناسند. شما در شرايطي هستيد كه كمتر در تاريخ اتفاق افتاده است؛ يك مقطع سرنوشت‌ساز بوده و باور ما براين است كه اين فرصت، يك هديه الهي براي تمام بشريت است و مقطع بسيار مهم عبور از همه تجربيات تاريخي و آماده شدن براي برپايي حاكميت الله در سراسر زمين است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي متعلق به يك جغرافيا، نژاد و ملت نيست، همانطور كه پيامبر اسلام به جغرافيا و گروه ملت تعلق ندارد و جمهوري اسلامي در ادامه راه انبياء براي رساندن بشر به سر منزل مقصود است.

وي خطاب به مديران اجرايي گفت: شما در دوره‌اي مسووليت پذيرفته‌ايد كه همه انبياء الهي آرزوي ديدن آن را داشتند و جمهوري اسلامي اصل تحقق وعده انبياء الهي را منتشر كرده و مي‌كند. بياييد راه را باز كنيم تا به رنج‌هاي بشر پايان داده شود.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: حيف است كه آدم فرصت خدمتگذاري را با حتي يك ميلي‌متر پايين‌تر از آن قله و اوج كمال انساني عوض كند. ثانيه‌ها هم مهم است قدرش را بدانيد.

وي تصريح كرد: بايد در دو سطح كار كنيم؛ يكي سطح كلان استاني كه لازم است ولي كافي نيست و سطح دوم رسيدگي به امور تك تك مردم. همچنين نبايد پرداختن به مسائل كلان ما را ازامور جزيي غافل كند. برخي وقت‌ها يك كار جزيي آنقدر مهم است كه بر كار كلان ارجحيت دارد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به الگوي ساختار كشور اشاره كرد و گفت: امروز مهمترين كار ما ساختن ايران است و زماني پيشرفت معنا دارد كه هدف مشخصي در برابر ما باشد و سوال اينكه به كجا مي‌خواهيم برسيم مساله مهمي است.

به گفته رئيس‌جمهور، امروز الگوي رايج در دنيا كه تمام نظام‌هاي برنامه‌ريزي دنيا براساس آن عمل مي‌كنند الگوي برنامه‌ريزي توسعه است و هدف آن اين است كه همه كشورها به نقطه‌اي برسد كه امروز نظام‌هاي سرمايه‌داري به آن رسيده‌اند.

وي با طرح اين پرسش كه آيا هدف ما از سازندگي اين است كه نمونه‌اي از نظام‌هاي سرمايه‌داري شويم و يا نخبگان ما مثلاً شخصي همچون رئيس‌جمهور قبلي آمريكا شود، ادامه داد: ‌قطعا پاسخ ما منفي است. ما بدنبال جامعه‌اي هستيم كه در آن محبت باشد و همه فرصت كمال و خدايي شدن را پيدا كنند و اين با آنچه كه آنها مي‌خواهند متفاوت است. ما نمي‌خواهيم ارزش‌هاي اجتماعي و خانوادگي ما از بين ببرد؛ چرا كه فكر مي‌كنيم كمال جامعه در كمال خانواده است و بايد ترسيم كنيم كه به كجا مي‌خواهيم برسيم و اوج قله مطلوب ما رسيدن به حاكميت جهاني و حكومت مهدوي است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: ما بايد با روش‌هاي خود به آن نقطه برسيم و روش‌هاي نظام سرمايه‌داري ما را به جامعه مهدوي نخواهد رساند.

وي در عين حال تاكيد كرد: من نمي‌گويم به گذشته برگرديم، اگر در دنيا فن يا علمي است بايد آن را در قالب سيستم خود استفاده كنيم.

احمدي‌نژاد ادامه داد: با الگوي غربي براي ما اقتصادي درست كردند كه همه مردم در آپارتمان زندگي كنند كه آثار آن فشارها بر روح انسان است. نظام مادي غرب مي‌خواهد انسان‌ها را همچون مرغداري اداره كند. ما بايد اين مدل را در همه زمينه عوض كنيم و اگر از خود بي‌خود شويم در چرخه‌اي مي‌افتيم كه انتها ندارد.

وي ادامه داد: تا زماني كه چشم ما به دست آنهاست و آنها نشانه علم و حق هستند به نتيجه‌اي نمي‌رسيم. ما بايد به الگوي ايراني اسلامي برگرديم.

احمدي‌نژاد با اشاره به موضع خود در خصوص كافي نبودن دو بچه در خانواده‌ها گفت: يك روز گفتيم دو بچه كافي نيست عده‌اي مخالف كردند و فكر كردند ما جا مي‌زنيم، ولي ما جلوي آمريكا هم جا نمي‌زنيم. الگوي دو بچه كافي است الگوي نابود كردن ملت‌ها است. با دو بچه 50 سال ديگر چه مي‌شد؟ اتفاقي كه در اروپا افتاده سر ما هم مي‌آيد.

رييس‌جمهور تصريح كرد: وقتي تعداد بچه در خانواده‌اي 6 تا باشد، بچه‌ها نخبه مي‌شوند. نخبگان درجه يك را ببينيد همه در خانواده 5 الي 6 و 9 تايي بزرگ شده‌اند.

وي ادامه داد: شعار دو بچه كافي است متعلق به نظام ليبراليست و اومانيستي غربي است كه مي‌گويد بچه مزاحم است برو لذت ببر. ما معتقديم يكي از مسووليت‌هاي انسان و عوامل كمال ادامه نسل است و چه كسي گفته اگر جمعيت كم باشد حتما رفاه است.

رييس جمهور در توضيح بيشتر اين استدلال خود گفت: اول انقلاب 35 ميليون جمعيت داشتيم و امروز با 70 ميليون جمعيت وضع مردم بهتر است.

وي ادامه داد: جوان امروز ما از ترس فقر، ازدواج نمي‌كند و سن ازدواج دختران 23 و پسران 26 سال شده است. اين تبعات روحي و فرهنگي دارد و خدا مي‌گويد اگر از فقر مي‌ترسي ازدواج كن خدا تورا غني مي‌كند، اما الگوي غربي مي‌گويد اگر ازدواج كني فقير مي‌شوي. اصلا چه كسي گفته هر غلطي كه غربي‌ها مي‌كنند اسمش اقدام انساني است.

وي با تاكيد بر اينكه نمي‌گويم از توان ديگران استفاده نكنيد اما نبايد الگوها و ساختارهاي خود را يكبار كنار بگذاريم، تصريح كرد: آيا براي توليد گوشت در كشور تنها راه، راه‌اندازي دامداري صنعتي است.

وي به توليد صنايع دستي اشاره كرد و گفت: صنايع دستي هم اشتغال است، هم هنر و زيبايي و هم همساز طبيعت انسان است، ولي با برنامه‌ريزي انجام شده متاثر از انديشه سرمايه‌داري، صنايع دستي به كالاي لوكس تبديل شده است. چرا ما فرش و جاجيم را به دنيا صادر نمي‌كنيم؟ چرا بايد هر آنچه كه غربي‌ها صادر مي‌كنند ما نيز صادر كنيم تا اسم‌مان بشود مدرن.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: چقدر تبليغ مي‌كردند كه گوشت دنبه مضر است، الان مي‌گويند مفيد است يا زماني طب سنتي ما را مسخره مي‌كردند ولي امروز به‌عنوان دستاورد به خود ما تحويل مي‌دهند. ما امروز در ايران بيش از 8500 نوع داروي گياهي داريم كه هزار و 724 نوع آن اختصاصي ايران است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه بايد نگاه خود را عوض كنيم و بايد به الگوي ايراني اسلامي برگرديم، تصريح كرد: ما انسان رها شده در برهوت شهوات را نمي‌خواهيم بلكه انسان قرار گرفته در ملكوت آسمان را مي‌خواهيم.

رئيس‌جمهور به حضور خود در دانشگاه كلمبيا اشاره كرد و گفت: در آنجا از من پرسيدند چرا در ايران با هم‌جنس‌بازها برخورد مي‌كنيد، من گفتم ما در ايران به اين تعداد همجنس‌باز نداريم؛ چرا كه معتقديم اين كار خلاف روح انساني و بشريت است. گفتند ما مي‌گوييم درست است گفتم مگر هرچه شما مي‌گوييد درست است؟ شما غلط مي‌كنيد.

رئيس‌جمهور در پايان تاكيد كرد: با الگوي ايراني اسلامي مي‌توانيم تمام عالم را تسخير كنيم و اين وعده خداست.
نظرات بینندگان