arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

میدل ایست آی: ولیعهد عربستان مخالفتی با بهبود روابط تهران و واشنگتن ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری، تحلیی میدل ایست آی گزارش داد: ولیعهد عربستان در دیدار با مقامات پیشین آمریکایی گفته است که قصد خروج از جنگ یمن را دارد و با بهبود روابط واشنگتن با تهران مخالفتی نداشته است.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاهی خبری، تحلیلی میدل ایست آی، محمد بن سلمان وارث پادشاهی عربستان سعودی در دیدار با استفان هادلی یک مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا و مارتین ایندیک، سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل، از تمایلش برای خروج از جنگ یمن سخن گفته و تاکید کرده است که از نظر وی، بهبود روابط واشنگتن با تهران ایرادی ندارد.

این اطلاعات از انتشار ایمیل‌هایی که بین یوسف العطیبه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن و مارتین ایندیک رد و بدل شده به دست آمده است که مربوط به حدود یک ماه پیش از زمانی است که عربستان با متهم کردن قطر به تضعیف ائتلافش در یمن و همکاری با ایران روابط‌اش را با دوحه قطع کرد.

بنا به این گزارش در طول بیش از دو سال جنگ عربستان علیه یمن بیش از 10 هزار تن کشته و 40 هزار نفر زخمی شده‌اند. یمن در حال حاضر با بحران انسانی مواجه است و حدود 500 هزار نفر در این کشور مبتلا به وبا هستند.

در حال حاضر دو سوم جمعیت این کشور که بیش از 18 میلیون تن می‌شوند نیازمند فوری کمک‌های بشردوستانه هستند و بیش‌تر از هفت میلیون نفر نیز از سوء‌ تغذیه رنج می‌برند.

گفته می‌شود بن سلمان این جنگ را به بهانه باز پس گرفتن یمن از دست حوثی‌ها در این کشور آغاز کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان