arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

دست‌های پشت پرده در اختلاس بانک صادرات

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اختلاس از بانک صادرات را تأسف‌بار خواند و گفت: حجم بالای مبالغ اختلاس شده از این بانک، نشانه‌ای از وجود دست‌های پشت پرده‌ای برای فراهم کردن شرایط انجام این اختلاس بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اختلاس از بانک صادرات را تأسف‌بار خواند و گفت: حجم بالای مبالغ اختلاس شده از این بانک، نشانه‌ای از وجود دست‌های پشت پرده‌ای برای فراهم کردن شرایط انجام این اختلاس بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.ir به نقل از خانه ملت ، "ارسلان فتحی‌پور" گفت: اختلاس سه‌هزار میلیارد تومان از بانک صادرات، خبر ناگوار و تأسف برانگیزی است.

نماینده مردم کلیبر، هوراند، خداآفرین و آبش‌احمد در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاس چنین مبلغ بزرگی از یکی از بانک‌های کشور گویای دست‌های پشت پرده در این بانک و فراهم کردن مقدمات انجام چنین اختلاسی است.

وی با بیان این‌که اختلاس از منابع بانکی کشور و با چنین حجم بالایی نگران‌کننده و تأسف‌بار است، گفت: وضعیت تأسف‌باری است که در سال گذشته تنها برای دو هزار میلیارد تومان اعتبار مترو، بین دولت، مجلس و شهرداری بحت و جدل مفصلی شد و حال فرد یا افرادی به راحتی خیلی بیشتر از این مبلغ را از بانکی اختلاس کرده است.

فتحی‌پور افزود: با مبلغ اختلاس شده، دولت به راحتی می‌توانست برای یک میلیون نفر از جوانان بیکار کشور، شغل ایجاد کند، ولی این مبلغ به راحتی در جیب عده‌ای رفته است و دستگاه‌های نظارتی در این باره سکوت کرده‌اند.

وی، اختلاس انجام شده را ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد کشور خواند و گفت: چگونه است که با وجود تأکیدهای مکرر و مستمر رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، چنین اختلاس بزرگی در شبکه بانکی کشور رخ می‌دهد.

فتحی‌پور تأکید کرد: مبلغ اختلاس شده، مبلغ اندک و ناچیزی نیست و این موضوع و دست‌های پشت پرده این اختلاس باید از سوی دستگاه‌های ناظر همچون سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه به‌طور جدی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس به‌زودی و در هفته‌های آینده بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهد و از مسئولان مربوط و بانک مرکزی برای توضیح چگونگی انجام این اختلاس توضیح می‌خواهد.
 
رکورد اختلاس در ایران شکسته شد

بازهم دو حرف از حروف الفبای پارسی؛ «الف» و «خ»، برای بیان خبری درباره فساد اقتصادی از سوی خبرگزاری‌های مختلف مخابره شد، اما این بار این دو حرف برای بیان خبر بزرگترین اختلاس در طول تاریخ اقتصادی ایران در کنار هم قرار گرفت تا دوباره مردم در اندیشه چگونگی انجام این اختلاس و حسرت معرفی کامل آن قرار گیرند و گروه‌ها و جناح های سیاسی مثل همیشه و بدون توجه به خواست و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب با اتهام‌زنی بر یکدیگر اصل این واقعیت تلخ را فراموش کنند. 

این که اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی از شبکه بانکی کشور چگونه انجام شده است و این که چگونه چنین فردی برای راه‌اندازی بانک خصوصی از بانک مرکزی مجوز گرفته است و همه خبرها و شایعه‌ها منتشر شده در چند روز گذشته همگی پرسش‌های بی‌پاسخ این مضوع است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عبد الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
0
ای کسانی که ÷ول مسولیت را میگیرید؟
اگر کسی دو روز وامش دیر شود مسولین بانک پدر او را در می اورند. حالا چه شده که سوکوت مرگ گرفته اید در مقابل این اختالص بزرگ؟؟؟؟
نظرات بینندگان