arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

نماینده اصولگرا: هیات دولت نتیجه رایزنی با سران اصلاحات و اعتدال است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده اصفهان تاکید کرد: غیر از وزیر ارتباطات متوسط سنی وزرای ۹۶ از دوره قبل بیشتر است. در مورد تحول‌گرایی غیر از یک جابه‌جایی در وزارت اقتصاد که آن هم از دوستان خوب اقای طیب‌نیا انتخاب شده ما تحول دیگری ندیدم.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فولادگر در مخالفت با کلیت برنامه کابینه دوازدهم گفت:  باید دید آیا دولت ارزیابی دقیقی از برنامه چهار سال پیش خود دارد؟ آیا برنامه ۹۵ مبتنی بر این آسیب‌شناسی است؟ آیا کابینه با وعده‌های خود رییس‌جمهور هم خوانی دارد یا نه؟  

او گفت: هیات دولت نتیجه رایزنی با سران اصلاحات و اعتدال است این عزیزان باید مسئولیت چهار سال آینده را بپذیرند. منتقدان هم انتظار ندارند تیم از آنها تشکیل شود اما انتظار دارند مسئولیت بپذیرند.  

فولادگر در مورد بحث جوان‌گرایی گفت: غیر از وزیر ارتباطات متوسط سنی وزرای ۹۶ از دوره قبل بیشتر است. در مورد تحول‌گرایی غیر از یک جابه‌جایی در وزارت اقتصاد که آن هم از دوستان خوب اقای طیب‌نیا انتخاب شده ما تحول دیگری ندیدم.

این نماینده مجلس گفت: پنج ابر چالش به نام چالش‌های روبه‌روی نظام توسط مشاور رییس‌جمهور معرفی شد. من خواهش می‌کنم این کابینه را با توانی که برای حل چالش ‌های اشتغال،  اصلاح نظام بانکی، صندوق‌های بازنشستگی، بودجه دولت و محیط زیست است، تطبیق دهند. آیا معاونان و وزرا در این بحث‌هایی که گفته شد توانایی حل این ابر چالش‌ها را دارند؟

او ادامه داد: بحث دیگر تغییر گفتمان و سیاست‌زدایی از اقتصاد بود. ما می‌گوییم از دولت شروع شود. با منتقدان مهربان‌تر باشید و سینه باز کنید برای حرف‌های منتقدان. خیلی از بحث‌های گفته شده در تبلیغات انتخاباتی در برنامه‌های دولت هست. یادتان هست در بحث اشتغال یک میلیون نفری که برخی کاندیداها می‌گفتند شما می‌گفتند این یکی شعار پوپولیستی است.

فولادگر افزود : برنامه ششم هنوز خیلی از بخش‌نامه‌هایشان گفته نشده است. اقتصاد مقاومتی در این برنامه جایگاه خیلی کمتری از آنچه باید می‌بود، دارد . قانونی سال ۹۴ تصویب کردیم که هیاتی تشکیل شود و از ظرفیت سه قوه برای اقتصاد مقاومتی استفاده کند این هیات تا امروز تنها یک جلسه داشته است.

او در مورد مساله حمایت از تولید داخلی گفت: واردات ما بیشتر شده است. یک سری شاخص‌های دیگر در رقابت‌پذیری هست کارهایی هم شده اما این هیات دولت و برنامه اقتصادی باید بسیار پر توان‌تر باشد.
نظرات بینندگان