arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

خنثی شدن توطئه بمبگذاری در کاخ ریاست جمهوری اندونزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس اندونزی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، پنج مظنون به افراطگری را که برای بمب‌گذاری در کاخ ریاست جمهوری این کشور در پایان ماه اوت دسیسه‌چینی کرده بوند، دستگیر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته پلیس اندونزی از این پنج مظنون دستگیر شده مقادیری مواد شیمیایی کشف شده که ظاهرا این مظنون‌ها قصد داشتند با استفاده از آنها بمب‌هایی به منظور حمله به کاخ ریاست جمهوری بسازند.

پلیس اندونزی اعلام کرده دو نفر از این پنج نفر که یک زن و شوهر هستند پیشتر از هنگ کنگ به دلیل اشاعه ایدئولوژی‌های افراطی استرداد شده بودند و این گروه روش‌های ساخت بمب را از طریق وب سایت متعلق به یک تبعه اندونزی که گفته شده در کنار تروریست‌های داعش در سوریه می‌جنگد، فرا گرفته بودند.

یوسری یونس، سخنگوی پلیس اندونزی گفت: این نخستین بار است که افراطگران در جاوای غربی از چنین روشی استفاده کردند که شامل یک سری مواد شیمیایی بسیار خطرناک می‌شود.

وی همچنین گفت که چند فروشگاه از فروش این مواد شیمیایی به این متهمان خودداری کرده بودند. این مقام پلیس اندونزی درباره این مواد شیمیایی یا چگونگی طرح متهمان برای حمله به کاخ ریاست جمهوری توضیحات بیشتری نداد. منطقه جاوای غربی واقع در حومه شرق شهر جاکارتا است.

پلیس مبارزه با تروریسم اندونزی این مواد شیمیایی را طی حمله‌ای به خانه این مظنون‌ها در منطقه باندونگ واقع در  جنوب شرق جاکارتا کشف کرد.
نظرات بینندگان