arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

آغاز دومین روز بررسی صلاحیت وزرا با بررسی صلاحیت وزر پیشنهادی اطلاعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دومین روز و سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم آغاز شد.

به گزارش انتخاب، جلسه علنی نوبت صبح امورز (چهارشنبه) مجلس به ریاست علی لاریجانی و برای ادامه بررسی صلاحیت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات شروع شد.

نمایندگان مجلس دیروز در اولین جلسه بررسی صلاحیت بعد از استماع دفاعیات رئیس‌جمهور درباره کابینه پیشنهادی وارد بررسی کلیات برنامه دولت دوازدهم شدند و در دومین جلسه بعد از پایان بررسی کلیات برنامه پیشنهادی، رسیدگی به صلاحیت وزرا را از وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش آغاز کردند.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به پایان رسید و نمایندگان با استماع نظر یک مخالف وزیر پیشنهادی وزیر اطلاعات به بررسی صلاحیت علوی ورود پیدا کردند.

در بررسی صلاحیت هر یک از وزرا دو مخالف و دو موافق وزیر پیشنهادی به ایراد سخن می پردازند و بعد از آن نوبت به ارائه برنامه وزیر پیشنهادی می رسد که براین اساس زمان رسیدگی به صلاحیت هر وزیر حدود یک ساعت و نیم خواهد بود.

بررسی صلاحیت هریک از وزرا براساس آیین نامه داخلی مجلس به ترتیب حروف الفبا خواهد بود. براین اساس بعد از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد، امور خارجه، بهداشت و ... انجام می شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان