arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۰

مجلس و مرگ درياچه اروميه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دو فوريت طرح يک ميليارد دلاري آب رساني به درياچه اروميه در مجلس درحالي راي نياورد که در نخستين نگاه به نظر مي رسد اين طرح مورد بي مهري بهارستاني ها واقع شده باشد ولي به گفته رئيس گروه تحقيقات بخش بيابان، اگر به مفاد اين طرح توجه شود مي توان ديد که اين طرح ميلياردي هم مشکلي از درياچه اروميه رفع نخواهد کرد.

«محمد درويش» رئيس گروه تحقيقات اقتصادي و اجتماعي بخش تحقيقات بيابان سازمان جنگل ها و مراتع کشور در اين رابطه مي گويد: «در حال حاضر طرح ميلياردي مجلس براي انتقال آب توجيه ندارد و بهترين کار، رساندن آب سدهاي حوزه آبخيز به اين درياچه و در کنار آن بالا بردن ضريب بهره وري از ميزان آب موجود است.» به گفته وي درياچه وان در ترکيه با درياچه اروميه تنها 120 کيلومتر فاصله دارد اما دچار خشکسالي و يا مشکلات اقليمي نمي شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
4
رسانه های تصویری و نوشتاری و ... هم که پر از خلیج همیشه فارس می باشد ولی دریغ از جمله ای کوتاه که در رسانه به اصطلاح ملی از زبان یک مجری در گوشزد کردن خطر خشک شدن دریاچه ارومیه بیان شود. آیا واقعا خطر خشک شدن دریاچه ارومیه که باعث تبدیل آذربایجان به شوره زار خواهد شد و نمک هایی که توسط وزش باد در منطقه پخش شده و بخش وسیعی از باغات و زمین های کشاورزی آذربایجان را از بین خواهد برد کمتر از تغییر نام یک خلیج است؟
Kaed
|
UNITED STATES
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
1
That's the best aneswr of all time! JMHO
نظرات بینندگان