arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

رئیس‌جمهور در دیدار سفیر جدید اروگوئه: اراده سیاسی ایران توسعه روابط با آمریکای لاتین است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روحانی گفت: اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین از جمله اروگوئه است.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه (25 مرداد) هنگام دریافت استوارنامه "کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین" سفیر جدید اروگوئه، ضرورت توسعه همکاری‌های کنونی دو کشور در حوزه‌های علمی، و فناوری، از جمله داروسازی را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و اروگوئه با کسب آگاهی دقیق از ظرفیت‌های یکدیگر، فعالیت‌های خود را به نفع منافع دو ملت گسترش دهند.

وی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه درباره مسائل جهانی به یکدیگر نزدیک است و هر دو کشور معتقدند روابط در عرصه بین‌الملل باید براساس احترام متقابل برقرار باشد.

رئیس‌‌جمهور تصمیم‌گیری برای امور هر کشوری را صرفا در حوزه اختیارات مردم آن کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش برخی قدرت‌های بزرگ برای تهدید و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله در آمریکای لاتین را ایستادگی در برابر اراده ملت‌ها و موجب گسترش تنش‌های منطقه‌ای می‌داند.

سفیر جدید اروگوئه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور کشورمان و همچنین ابلاغ پیام تبریک رئیس‌جمهور کشورش به مناسبت انتخاب مجدد روحانی، گفت: مونته ویدئو مصمم به توسعه و گسترش روابط خود با تهران است.

کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین افزود: تمام تلاش خود را برای توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور در همه حوزه‌ها بکار خواهم گرفت.

وی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و  اروگوئه در مجامع بین‌المللی به یکدیگر نزدیک و شبیه است و اروگوئه همواره در کنار ایران به عنوان یک کشور دوست است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان