arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

ادعای رژیم صهیونیستی درباره ۱۰۰ حمله به کاروان‌های حمل سلاح در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از ژنرال‌های سابق ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، این ارتش قریب به ۱۰۰ بار در پنج سال گذشته کاروان‌هایی را که برای حزب‌الله و سایر گروه‌های شبه نظامی در سوریه و سایر نقاط سلاح حمل می‌کردند، هدف حملات خود قرار داده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، امیر اشل، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش اسرائیل به هاآرتص گفت که از ۲۰۱۲، ده‌ها حمله علیه این کاروان‌های حمل سلاح صورت گرفته است ... و تعداد آن نزدیک به سه رقمی شدن است.

از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل سیاستی در انجام حملات علیه کاروان‌های انتقال سلاح به حزب‌الله لبنان داشته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سال گذشته میلادی گفته بود که انجام اقدام نظامی علیه "کاروان‌های حمل سلاح ایرانی به حزب‌الله لبنان" چندین بار صورت گرفته است.

این فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش اسرائیل همچنین گفت که حملات صورت گرفته "به قدر کفایت درست و دقیق" بوده تا از تنش جلوگیری شود و این حملات با هدف اقدامات بازدارنده جنگ با اسرائیل صورت گرفته است.

وی در ادامه صحبت‌هایش با هاآرتص گفت: من فکر می‌کنم که از دیدگاه دشمنانمان، این اقدامی کاملا شفاف است.

این فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش اسرائیل به محل انجام این حملات اشاره نکرد اما هاآرتص نوشت که آنها در مناطق مختلفی صورت گرفته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان