arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

روسیه: اقدامات ضدروسی آمریکا را بدون پاسخ نمی گذاریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هر گونه اقدامات ضدروسی واشنگتن را بدون پاسخ نمی گذارد.

به گزارش انتخاب، ریابکوف روز جمعه گفت که دیدار وی با توماس شنون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا از دستور کار حذف نشده اما تاریخ و مکان این دیدار و مذاکره با طرف آمریکایی مشخص نیست.
 
سرگئی ریابکوف با توماس شنون در ماههای اخیر دو دور در باره اختلافات دو کشور مذاکره کردند. دور دوم گفت و گوهای دو طرف روز 26 تیر ماه در پایتخت آمریکا انجام گرفت و املاک دیپلماتیک توقیف شده روسی در واشنگتن و نیویورک محور اصلی مذاکرات دو طرف بود.
 
این مذاکرات ناکام ماند و بلافاصله پس از آن روسیه اعلام کرد که به عنوان پاسخ به این اقدام آمریکا، ویلای متعلق به سفارت این کشور در مسکو و انبار ویژه سفارت را در مسکو از روز اول ماه اوت توقیف می کند و طرف آمریکایی از تاریخ یاد شده دسترسی به این املاک ندارد.
 
ریابکوف که مسئول روابط با آمریکا در وزارت امور خارجه روسیه است، روز جمعه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفت: امیدواریم روابط با آمریکا تثبیت بیابد اما هر گونه اقدام واشنگتن برای پیچیده تر کردن روابط دو کشور را حتما پاسخ خواهیم داد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد که هنوز تاریخ آغاز ماموریت آناتولی آنتونف سفیر جدید روسیه در آمریکا و سفر وی به واشنگتن تعیین نشده است.
 
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: توافق معینی با شرکای آمریکایی در باره مبادله سفیر نداریم. روسیه تغییر سفرای خود در کشورهای مختلف را مطابق برنامه انجام می دهد.
 
روسیه ماه گذشته در مقابله با تحریم های جدید آمریکا دستور کاهش تعداد دیپلمات های آمریکایی در مسکو را صادر و املاک دیپلماتیک این کشور شامل مجموعه ویلایی در ناحیه سربرنی بور و انبارهای دیپلماتیک در خیابانی داروژنی (در مرکز مسکو) را نیز توقیف کرد.
 
روسیه به طرف آمریکایی اعلام کرد که از اول ماه سپتامبر آینده باید شمار کارکنان سفارتخانه این کشور در مسکو و سرکنسولگری ها در سن پترزبورگ، یکاترینبورگ و ولادی واستوک با شمار کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه در آمریکا برابری کند.
 
این اقدام به آن معنی است که شمار کارکنان سفارتخانه و کنسولگری های آمریکا در روسیه باید به 455 تن برسد و 750 نفر از کارکنان این مراکز شامل دیپلمات ها و کارکنان غیردیپلمات اخراج می شوند.
 
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که کشورش تا اول ماه سپتامبر به این اقدامات روسیه پاسخ خواهد داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان