arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

ظریفیان: دولت و مجلس دست در دست هم دنبال حل مشکلات کشور باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به لزوم شکل گیری هر چه سریعتر دولت و همراهی مجلس با دولت برای حل مشکلات کشور گفت:‌ دولت و مجلس با در نظر گرفتن مشکلات اصلی کشور و همکاری با یکدیگر باید به سمت حل این مسائل پیش بروند.

به گزارش انتخاب، غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی اظهار کرد: بحث‌های مطرح شده در مجلس بیشتر کارشناسی بوده و دیگر افراد دنبال مچ گیری یا رقابت های جناحی نیستند و برخی عباراتی که پیش از این برای خارج کردن افراد از عرصه های سیاسی شنیده می شد خیلی کم استفاده می‌شود و فقط یک فرد اظهاراتی کرد که بعد هم عذرخواهی کرد.

وی  در ادامه افزود:‌ در مجموع فضای مجلس فضای نسبتا خوبی است که مسائل کارشناسی و جدی در آن دنبال می‌شود و به احتمال قوی بخش قابل توجهی از وزرا رای خواهند آورد و شاید یکی دو نفر رای نیاورند اما باید به این  نکته توجه کرد که اکنون مشکلات کشور ما از قبیل اشتغال ، مسائل اجتماعی و مشکلات جوانان ، مشکلات جدی است که همه آن را پذیرفته اند و دولت و مجلس باید دست در دست هم دنبال حل این مشکلات باشند. مجلس پس از رای اعتماد به وزرا باید به عملکرد دولت نظارت داشته و حتی در اتاق رصد دولت هم باشد زیرا نباید بیش از این فرصت ها را از دست بدهیم ،  باید دنبال حل مشکلات کشور باشیم  و در یک تعامل جدی و به شکل جهادی منطقی و معقول همه قوا کمک کنند که مشکلات کشور حل شود.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه پس از این نباید دیگر افراد مهم باشند خاطر نشان کرد: دولت آنچه در حد مقدوراتش بوده به مجلس معرفی کرده است و از سویی وعده هایی هم برای حل مسائل جدی کشور داده است. پس از رای اعتماد وزراء باید یک برنامه ریزی درست و اساسی برای حل این مشکلات انجام شود . دولت باید مسائل اصلی در هر وزارت خانه را محور کار قرار دهد و از وزرا بخواهد مجموعه هماهنگ و کارآمد انتخاب کند. اگر هم به ارتباط میان بخشی نیاز است دولت باید اقدام کند و معاونت اجرایی ریاست جمهوری هم باید ماموریت وزارت خانه ها را رصد کرده تا مشخص شود چه میزان از کار انجام شده است.

ظریفیان در پایان تاکید کرد: مردم باید احساس کنند پس از دو سال چند کار اصلی در کشور انجام شده و دولت بر اساس یک خرد جمعی و بهره گیری وفاق با سایر قوا از جمله مجلس در حال حل کردن مشکلات اصلی کشور است. در این شرایط مردم امیدوار می‌شوند دولت دنبال تحقق وعده های داده شده است.
نظرات بینندگان