arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

عباس: بعد از ۲۰ بار ملاقات با نمایندگان ترامپ، هنوز نمی‌دانم طرح او چیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه دولت آمریکا در موضوع اسرائیل-فلسطین دچار سردرگمی است، گفت هنوز نمی‌داند طرح واشنگتن برای حل این مناقشه چیست.

به گزارش انتخاب، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک جمع خصوصی به گلایه از دولت «دونالد ترامپ» پرداخته و گفته کاخ سفید هنوز طرح روشنی برای حل مناقشه اسرائیل-فلسطین ندارد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، وی جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از حزب چپگرای «مرتص» اسرائیل، گفته است که باوجود دیدارهای متعدد با نماینده دولت آمریکا، هنوز نمی‌داند که طرح واشنگتن برای حل مناقشه چیست.

به گفته عباس، ترامپ شخصا از راهکار دو دولتی حمایت کرده و منتقد شهرک‌سازی است، اما از طرح علنی این موضع و ارائه آن به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خودداری می‌کند.

بر اساس یادداشت‌هایی که حاضران در این نشست برداشته‌اند، عباس گفته است: «از زمان آغاز به کار ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده، من حدود 20 بار با نمایندگان او دیدار کرده‌ام.»

وی افزود: «هربار، آن‌ها به من تأکید کرده‌اند که تا چه حد به راهکار دو دولتی و توقف ساخت شهرک‌ها، باور داشته و به آن معتقد هستند. من از آن‌ها خواسته‌ام که این مسئله را به نتانیاهو هم بگویند، اما آن‌ها از این کار خودداری کرده‌اند. گفته‌اند که این موضوع را بررسی می‌کند، اما بعدا دیگر از آن‌ها خبری نشده است.»

عباس همچنین گفته است: «رفتار آن‌ها با ما را متوجه نمی‌شوم. این دولت در کشور خودش هم درگیری آشفتگی است.»

به گفته عباس، تشکیلات خودگردان از اسرائیل خواسته همکاری‌های امنیتی دوجانبه از سر گرفته شود، اما تل‌آویو هنوز به این درخواست پاسخ نداده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان