arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۰

سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی سخنان میرحسین موسوی درباره روز قدس را منتشر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت مرکزاسناد انقلاب اسلامی بخش​هایی از سخنان میرحسین موسوی درباره روزقدس در سال 1365 را منتشر کرد.

در بخشی از سخنان موسوی آمده است:

"راهی که امریکا در تلاش برای تحمیل آن به ماست بریدن ما از جهان اسلام است و اینکه ما پی مصالح خودمان در چارچوب مرزهای جغرافیایی خودمان بپردازیم و نسبت به سرنوشت مسلمانان تحت فشار امریکا حساسیت نداشته باشیم اما انقلاب اسلامی این​ها را رد می​کند.

روز جهانی قدس تذکر به ملت ماست که سرنوشت ما با سرنوشت همه مسلمانان پیوند خورده است و دفاع از ایران بدون انقلاب اسلامی ، دفاع از ایران شاهنشاهی و ایران امریکایی است.
آزادی قدس جزء هویت انقلاب اسلامی ماست ،انقلاب اسلامی بدون این فکر نمی توانست در کشور ما تحقق یابد و در جهان نفوذ یابد از دست دادن این ایده و این شعار مساوی است با از دست رفتن نفوذ انقلاب در داخل و خارج .

وظیفه ما تذکر است ،ما شما را به سرنوشت شاه ،سادات و تمامی خائنینی که دست دوستی به سمت اسرائیل دراز کردندتوجه می دهیم.مسلمانان نمرده اند ،مسلمین دست هر خائنی را که به سوی اسرائیل دراز شود قطع می​کند"

سایت مرکز اسناد سپس آورده است:

این سخنان فقط قسمت اندکی از نطق میرحسین موسوی در روز قدس سال 1365 است که بازخوانی آن، می​تواند میزان تغییر و یا به بیان بهتر، نمایان شدن شخصیت واقعی میرحسین موسوی در سال 1388 را نشان دهد. زمانی که در روز قدس، طرفداران موسوی بار دیگر به دعوت او به خیابان ها آمدند و شعار نه غزه ،نه لبنان،جانم فدای ایران را سر دادند و میر حسین بار دیگر به حمایت از کسانی پرداخت که به گفته ی خود او به طرفداری از ایران شاهنشاهی و ایران امریکایی به خیابان ها آمده بودند.

از طرف دیگر بارها  و بارها در زمان انتخابات ریاست جمهوری و قبل از آن، سیاست خارجه دولت احمدی نژاد که پیرو همین نوع تفکر انقلابی بود از سوی میرحسین و هم فکرانش به ماجراجویی و ایجاد بحران در کشور متهم شد و این قشر به اصطلاح روشن فکر، احمدی نژاد را به پرهیز از رفتارهای ماجراجویانه تشویق می کردند.
نظرات بینندگان