arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

مقتدی صدر عربستان را تهدید به حمله نظامی کرد

مقتدا صدر رهبر جناح صدر در عراق اعلام کرد: در صورتی که یک مو از سر شیخ عیسی احمد قاسم روحانی برجسته شیعی بحرینی کم شود به عربستان یورش می بریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا نوشت:

پایگاه اطلاع رسانی اسلام تایمز نوشت: مقتدا صدر رهبر جناح صدر در عراق اعلام کرد: در صورتی که یک مو از سر شیخ عیسی احمد قاسم روحانی برجسته شیعی بحرینی کم شود به عربستان یورش می بریم.

اسلام تایمز به نقل از پایگاه های اینترنتی وابسته به مقتدا صدر نوشت که وی گفت: اگر احساس کنیم کوچکترین آسیبی به آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم وارد شود، وارد عربستان می شویم و تر و خشک را با هم می سوزانیم.

وزیر دادگستری بحرین اخیرا در سخنانی شیخ احمد عیسی قاسم را به تحریک مردم و ایجاد فتنه های قومیتی متهم کرده بود.

مردم بحرین، سازمان ها و برخی جمعیت های سیاسی و همچنین روحانیون این سخنان وزیر دادگستری بحرین را محکوم کرده و آن را تحریک آمیز و نوعی خودکشی سیاسی خواندند.

این گزارش می افزاید: برخی گزارش هایی که در گذشته منتشر شده بود حاکی از آن است که نظام آل خلیفه با حمایت اشغالگران سعودی قصد دارد برخی از افراد برجسته مخالف بحرینی را از میان بردارد.

مردم بحرین (با اکثریت شیعه) برای احقاق حقوق خود ظرف چند ماه اخیر اقدام به تظاهرات و راه پیمایی های مسالمت آمیز کردند که نیروهای نظامی عربستان به دعوت نظام حاکم بر بحرین وارد این کشور شدند و به قلع و قمع مردم پرداختند.

بر اساس گزارش های مطبوعاتی نیروهای عربستانی همچنان در خاک بحرین به سر می برند.
نظرات بینندگان