arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

احمد خاتمی: رسانه ها منصفانه نقاط ضعف و قوت دولت را بیان کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: هر گام استواری که مردم سراسر جهان در راهپیمایی امروز برداشتند، همچون تیری بود که بر قلب دشمنان اسلام و قرآن فرود آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران گفت: هر گام استواری که مردم سراسر جهان در راهپیمایی امروز برداشتند، همچون تیری بود که بر قلب دشمنان اسلام و قرآن فرود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با بیان این مطلب افزود: حدود 70 سال از اشغال فلسطین و 42 سال از به رسمیت شناختن این رژیم جعلی در سازمان ملل می گذرد و در طول این مدت هم رژیم صهیونیستی و هم جبهه معارضین فراز و فرودهایی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکه تاز میدان بود و با بالاترین سرعت به پیش می رفت گفت: تا جایی پیش رفتند که برخی از آنها با کمال وقاحت شعار از نیل تا فرات سردادند؛ برخی نیز مدعی بخش هایی از ایران و مدینه منوره شدند و خود را یکه تاز میدان محسوب می کردند.

خاتمی افزود: علت این یکه تازی حمایت همه جانبه دنیای استکبار از این رژیم جعلی بود.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، شمارش معکوس این رژیم جعلی آغاز شد گفت: از این زمان بود که انتفاضه ها یکی پس از دیگری امان رژیم صهیونیستی را برید و به فلاکتی افتادند که نه تنها شعار از نیل تا فرات را فراموش کردند بلکه دستشان را به کلاهشان گرفتند که باد نبرد.

خطیب جمعه تهران افزود: با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس؛ مسئله فلسطین به عنوان مسئله بین المللی جهان اسلام به صحنه آمد در حالی که آنها می خواستند این موضوع به عنوان مسئله ای عربی جلوه کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی گفت: در این مدت در جبهه معارضین نیز هم مذاکره ها و هم مقاومت ها بوده است و تجربه 70 سال گذشته نشان می دهد که همراه با مذاکره ها و عقب نشینی ها؛ همواره ذلت و بیچارگی آوارگان فلسطینی بیشتر شده و عزت مظلومان فلسطینی از رهگذر مقاومت ها و انتفاضه ها رقم خورده است.

وی افزود: نتیجه این مقاومت ها دست کم اینست که از پیشروی بیشتر این رژیم اشغالگر پیش گیری می کند و نگذاشته است مسئله فلسطین از ذهنیت مسلمانان و وجدان های بیدار عالم محو شود.امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش در خطبه نخست نماز جمعه خطاب به قهرمانان فلسطینی گفت: عزت شما در گرو مقاومت های جانانه است، نه در سایه مذاکرات آنچنانی.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی افزود: از زمانی که روند مذاکره با طرح قرارداد ننگین کمپ دیوید در سال 1967 با اقدام سادات خائن آغاز شد تا آن وقتی که رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین با برگ زیتون به سازمان ملل متحد رفت که پیام کنار گذاشتن مبارزه مسلحانه داشت، فلسطینی‌ها روز خوش نداشتند.

وی گفت: روز خوش فلسطینی‌ها با استقامت‌های قهرمانانه آغاز شد، از مبارزه خسته نشوید و مقاوم بایستید که اکنون بهار پیروزی رزمندگان فلسطینی است.

خطیب جمعه تهران افزود: اکنون بحمدالله شاهدیم که در داخل رژیم صهیونیستی، کسانی که از اطراف دنیا به این سرزمین آورده‌اند؛ در سرزمین های اشغالی، علیه حاکمانشان تظاهرات می‌کنند.

وی خطاب به مبارزان قهرمان فلسطینی تاکید کرد: امروز زمان مقاومت و ایثارگری است؛  پیام قرآن به شما این است که اگر مقاومت مومنانه داشته باشید پیروزید.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی خطاب به فلسطینیان افزود : سخن از مرزهای کذایی به میان نیاورید بلکه سخن از سراسر سرزمین فلسطین بگویید. همه فلسطین مربوط به مسلمانان است و اشغالگران باید این سرزمین را ترک کنند.

وی تاکید کرد: مصلحت شما در آن است که از نامشروع بودن رژیم جعلی صهیونیستی سخن بگویید چون به فضل خدا پیروزی نزدیک است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با استناد به آیاتی از سوره مبارکه آل عمران گفت: پیروزی ملت فلسطین با عنصر صبر یعنی مقاومت مومنانه و تقوا یعنی خداباوری رقم می خورد.

وی با استناد به آیه 125 سوره مبارکه آل عمران خطاب به فلسطینی ها تاکید کرد: بایستید و برای خدا مقاومت کنید و حریم نگه دارید که خدا یاریتان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی همچنین با قرائت آیه 249 سوره بقره درباره پیروزی رزمندگان مومن در رکاب تالوت گفت: فراوان اتفاق افتاده است که گروه هایی اندک در مقابل گروه هایی فراوان به اذن خدا ایستادند و مقاومت کردند و با وعده قرآن باید مطمئن باشید که یاری خدا نصیبتان خواهد شد.

وی همچنین با استناد به آیه 184 سوره مبارکه آل عمران افزود:‌ براساس این آیه با مال و جان امتحان می شوید حرف و حدیث های نامربوط برخی اهل کتاب و مشرکان را خواهید شنید اما باید صبوری پیشه کنید، برای خدا حریم نگه دارید و در صحنه بمانید که خدا یار شماست.

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه نخست گفت: در فتنه 88 همه کشورهای اروپایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به صحنه آمدند و علیه ما جنگ احزاب به راه انداختند؛ آنها خواب و خیال فروپاشی نظام اسلامی را می دیدند و معرکه گردان این آشفته بازار هم رژیم انگلیس بود. آنها خیلی ابراز خوشحالی می کردند و در پوست خود نمی گنجیدند و برخی همراهانشان در کشورهای منطقه به ساز آنها می رقصیدند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: رژیم ساقط شده نامبارک در مصر و پوشش خبری تلویزیونی‌اش و گزارش‌های اغتشاشات آن روزها و نیز رژیم بن علی هم همین طور؛ دو سال گذشت، چه سر آنها آمد؟ پس از دو سال به حمد خدا انقلاب بزرگ اسلامی مانند سرو قامت کشیده ایستاده و خاری در چشم استکبار و استخوانی در گلوی مستکبران در صحنه است.

خطیب جمعه تهران افزود: پس از دو سال آن چه بر سر آنها آمد قابل تأمل است؛ انگلیس آن قدر دچار آشوب، ناامنی و اغتشاش می شود که حکومت نظامی اعلام نشده برپا می شود؛ آیا نمی خواهید حقانیت نظام اسلامی را از این رهگذر ببینید؟

وی گفت: همان نامبارکی که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید پس از دو سال، او را در قفس برای محاکمه آوردند؛ همان دیکتاتور تونس که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید ذلیلانه کشورش را ترک کرد و چند ساعت در هوا معطل بود تا کشوری به او پناهندگی دهد و سرانجام با ذلت در حجاز به عنوان پناهنده پذیرفته شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: ایمان پیدا کنید که این انقلاب بزرگ اسلامی، انقلابی خدایی است و عنصر ایمان، صبر و تقوا از عناصر مهم پیروزی ما به شمار می رود. 

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: پیام حضور چشمگیر مردم در مراسم بسیار معنوی لیالی قدر و حضور بسیار فراوان جوانان در چنین مراسمی این است که مردم ما خدایی هستند ، عشق به خدا دارند و این عشق در جانشان نهادینه شده است.

وی افزود: تیغ تهاجم فرهنگی دشمنان که لبه تیز آن جوانان بودند به فضل خدا به سنگ خورده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: از امت خداجوی به خاطر حضور بسیار باشکوه در مراسم لیالی قدر تشکر می کنم و در تهران در این شب ها شاهد حضور بی نظیر مردم بودم.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی یکی از عوامل جهنمی شدن را از نگاه قرآن، عبور از خط قرمز خدا دانست و گفت: معصیت، خط قرمز الهی است و آنها که از آن عبور کنند جهنمی می شوند و آن که معصیت کند و خطوط قرمز الهی را بشکند در جهنم جاویدان است. 

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم از مردم نوع دوست و مومن کشور برای کمک به قحطی زدگان سومالی تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: کمک های بسیار خوب شما مایه سربلندی نظام اسلامی و موجب شد مردم سومالی پیام دهند که کمک های مردم ایران هیچ گاه از یادشان نخواهد رفت.

وی اضافه کرد: این برای ما رنج آور است که ببینیم و بشنویم که طفلی گرسنه در دامن مادر جان می دهد .

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی ادامه داد: برای ما دردناک است که بشنویم مردم مسلمان سومالی روزه می گیرند و با خاک افطار می کنند امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد: کمک های باشکوه و ارزشمند مردم ایران به قحطی زدگان سومالی ادامه یابد.

وی با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به کسانی که از قافله روزه داری جا ماندند و از این فیض محروم شدند توصیه کرد چند روز باقی مانده را دریابند تا در روز اهدای جوایز روزه داری بی نصیب نشوند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران به هفته دولت اشاره کرد و گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا دولتمردان کارها و خدمات خود را ارائه ، پیشرفت های خود را به ملت گزارش و نارسایی ها را رفع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: همچنین این هفته فرصت خوبی برای دولت ، نخبگان و مردم است که از عملکرد دولت ارزیابی واقع بینانه داشته باشند ، نقاط قوت و خدمات را در عرصه های مختلف ارج نهند و با دیدن نقاط ضعف و کاستی ها ، راه حل ها را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه نقاط قوت ، ظرفیت ها و نقاط ضعف اولویت ها را نشان می دهد اضافه کرد: رسانه ها و نخبگان واقع بینانه و منصفانه به صحنه بیایند و نقاط ضعف و قوت دولت را بیان کنند.

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم گفت: این بیداری اسلامی که سنگر به سنگر جلو می رود، دیکتاتورها را یکی پس از دیگری از قدرت به زیر خواهد کشید و افتضاح اینها را به جهانیان نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی بیداری اسلامی را پدیده ای بی نظیر در تاریخ خواند و افزود: اینکه کشوری قیام و رئیس جمهورش مفتضحانه فرار کند پدیده ای شگرف در تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه بی تردید این پدیده نوعی بیداری اسلامی است گفت: نشانه این ادعا الله اکبرهای پس از پیروزی های این مردم است و وقتی مردم لیبی پس از فراری شدن دیکتاتورشان فریاد الله اکبر سر دادند، نشان می دهد که آنها به انگیزه اسلامی شش ماه مقاومت کردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اینکه سنگرهای قیامشان نمازهای جمعه است، دیگر دلیل اسلامی بودن این قیام‌ها محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه دیکتاتورهای منطقه دو راه بیشتر ندارند گفت: یا باید از مرکب غرور پیاده شوند و با مردمشان همراهی کنند که حداقل سبب می شود آبرومندانه کنار بروند، یا باید همچنان مردمشان را گلوله‌باران و مخالفانشان را مانند دیکتاتور لیبی معتاد و موش صدا کنند که سرنوشت اینها جز ذلت، دربه‌دری و آوارگی نیست.

خطیب جمعه تهران افزود: آن قفسی که فرعون مصر در آن محاکمه شد در انتظار همه دیکتاتورهای منطقه است.

امام جمعه موقت تهران گفت: رژیم صهیونیستی باید خود را برای نابودی آماده کند و این از پیامهای صریح بیداری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز افزود: یکی از مقامات به اصطلاح بلندپایه رژیم صهیونیستی در هفته گذشته دو اعتراف داشت که این نوید را می دهد که رژیم صهیونیستی در آستانه اضمحلال و نابودی است.

وی گفت: این فرد گفته است که: امروز اسرائیل در بد ترین شرایط خود از زمان تأسیس قرار دارد و در بیانی دیگر گفته اسرائیل منزوی شده و این به ضرر امنیت اسرائیل است.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: پیام بیداری اسلامی این است که حکام جنایتکار رژیم صهیونیستی بدانند که مردم خودشان از داخل علیه آنها به صحنه آمده اند و جهان اسلام هم آگاهی بیشتری پیدا کرده است.

وی گفت: مردم مصر پرچم رژیم صهیونیستی را به زیر می کشند و پرچم فلسطین را بر سفارت به اصطلاح اسرائیل نصب می کنند؛ کشوری که سی سال متحد رژیم صهیونیستی و تأمین کننده انرژی این رژیم غاصب بود امروز در مقابل صهیونیستها ایستاده است.

خطیب جمعه تهران ابراز امیدواری کرد خداوند همانگونه که مزه پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم ما چشاند مزه پیروزی مردم فلسطین بر اشغالگران را به کام مسلمانان بچشاند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به حکومت ظالمانه و دیکتاتورانه 42 ساله دیکتاتور لیبی اشاره کرد و گفت: هم اکنون این دیکتاتور 69 ساله روزهای ننگین ذلتش را می گذراند و مقاومتهای مردم لیبی نیز به خوبی جواب داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، قذافی را فردی عجیب خواند و گفت: خود غربی ها این دیکتاتور را به عنوان مرد تصمیم های غیرقابل پیش بینی توصیف کرده اند.

وی افزود: برای قذافی در این 42 سال فقط این مطرح بود که بماند و ثروت ملت لیبی را خودش و بچه هایش غارت کنند و غارت هم کردند.

خطیب جمعه تهران گفت: قذافی با وجود ژست های مستکبرانه ای که در برابر مردمش داشت در برابر دنیای استکبار و آمریکا ذلیلانه عمل کرد و همه امکانات انرژی هسته ای را به حالت تسلیم شدن در برابر آمریکا ، به امریکا فرستاد که به اصطلاح آنها ، او را از فهرست حامیان تروریسم خارج کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی به مردم لیبی توصیه کرد بیدار باشند و اجازه ندهند اروپاییها انقلابشان را مصادره و دیکتاتور دیگری همانند قذافی را بر آنها مسلط کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: بدانید راه نجاتتان اسلام و اعتماد به خداوند و وحدت است و مردم لیبی می توانند با این سرمایه بدون نیاز به مستکبران کشورشان را که هم ناتو و هم دیکتاتور لیبی به ویرانه ای تبدیل کرده اند بسازند.

خطیب جمعه تهران در ادامه سخنانش در خطبه دوم نماز با اشاره به تحولات رخ داده در کشور لیبی خطاب به مردم این کشور افزود : ناتو نه برای شما بلکه برای تأمین منافع سیاسی دنیای استکبار ، کنترل قیام های منطقه از جمله قیام تونس و مصر و برای غارت منابع نفتی شما به صحنه آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت : دودوزه بازی کردن و نفاق آنها را دیدید ، بارها و بارها مواضع شما را به عمد بمباران کردند و بعد گفتند اشتباه شده است .

وی خطاب به مردم لیبی افزود : با صداقت می گویم اگر مقاومت شما نبود ، غربی ها ، اروپایی ها و آمریکایی ها بدشان نمی آمد با این دیکتاتور بسازند و منافع خود را تأمین کنند.

خطیب جمعه تهران گفت : امروز سربلند هستید که بگوئید ناجی شما ناتو نبود ، ناجی شما مقاومت قهرمانانه شما بود و باید از خون شهیدان خود پاسداری کنید .

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود : در پاسداری از خون کسانی که جان خود را در این شش ماه در راه این انقلاب فدا کردند نگذارید کشورتان دوباره در کام بیگانگان قرار گیرد.
نظرات بینندگان