arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

پورمحمدی: هم در دوره استاندار قبلی تهران پرونده اختلاس داریم، هم دوره استاندار فعلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان بازرسی کل کشور اختلاس میلیاردی در استانداری تهران را تایید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، حجت الاسلام و المسلین مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز در یک نشست خبری در استان مرکزی حاضر شد و به سوالات رسانه ها پاسخ گفت.

وی در خصوص اختلاس میلیاردی در استانداری تهران در پاسخ به خبرنگاری گفت: بله این پرونده درست است. پرونده های دیگری نیز هست که یکی از این پرونده ها در یکی از خبرنامه ها منتشر شده است. ما به مسئولین، نمایندگان و استانداری ها گزارش هایی منتقل می کنیم که یکی از مسئولین آن را به رسانه ها منعکس کرده است.

پورمحمدی در ادامه سوال خبرنگار که گفته بود آیا این اختلاس در دوره استاندار جدید است یا قدیم گفت: ما هم در زمان استانداری جدید پرونده داریم و هم در زمان استانداری قبلی.

وی در ادامه سوال همان خبرنگار که پرسید آیا پرونده زمان استاداری قبلی هم میلیاردی بود گفت: هم پرونده میلیاردی داریم و هم پرونده خرد. برخی استان های دیگر هم پرونده داشتیم که در حال رسیدگی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که چرا در خصوص فساد اقتصادی به نظر می رسد به رغم تمامی تاکیدات روند فساد اقتصادی ادامه دارد؟ خاطرنشان کرد: بحث فساد مالی مقوله ای است که وجود دارد و مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر خود بر این مسئله تاکید کرده و حتی تعبیر فرمودند که بی رحمانه و بی ملاحظه با فساد برخورد صورت بگیرد. ما در دستگاه ها بیشتر اشکالات ساختاری داریم. ساختارها کامل و دقیق نیست و امکان تخلف همچنان وجود دارد. این طور نیست که هر چه ما تلاش کنیم و جلوی تخلفات را بگیریم تخلفی صورت نگیرد. چون ساختارها همچنان از نقص هایی رنج می برد.

وی در ادامه یکی از حوزه های نگران کننده را حوزه بانکی کشور دانست و گفت: متاسفانه پرونده های بزرگ و کوچک همچنان در سیستم بانکی مشاهده می شود که اگر بخواهیم در حوزه اقتصادی و مبارزه با فساد اتقاق خوبی رخ دهد باید نظامات بانکی را اصلاح کنیم و نظارت بیشتری اعمال شود. علی رغم اینکه نیروهای خدومی در بانک ها حضور دارند ولی به دلیل اینکه سازوکار ها و ساختارها چندان کامل نیست زمینه بروز فساد وجود دارد که متاسفانه هر روز شاهد این تخلفات هستیم.
نظرات بینندگان