arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: مخالفان تراریخته استدلال علمی ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کسانی که مخالف تراریخته هستند استدلال منطقی و علمی ندارند و اگر برای محیط زیست مفید است نباید مخالف بود.

 عیسی کلانتری در برنامه تیتر شبکه خبر با بیان اینکه مسئله آب مهمترین مسئله زیست محیطی کشور است، اظهار کرد: مصرف آبهای تجدید‌پذیر بسیار بیشتر از حد استاندارد است که این مسئله خطرات بسیاری برای محیط زیست دارد.

وی افزود: باید مصرف آب در کشور دیده‌بانی شود؛ ریزگردها دارای منشا داخلی و خارجی است که از 28 مرکز تولید ریزگرد 24 مرکز خارج از کشور است.

کلانتری با بیان اینکه مهار ریزگردها با منشا داخلی در اولویت است و برای مهار ریزگردها با منشا خارجی نیز از طرف دیپلماسی برنامه ریزی صورت گرفته است، گفت: علت بسیاری از ریزگردها زمین‌هایی است که در کشورهای همسایه هزاران هکتار زمین کشاورزی را شخم می‌زنند ولی کشت نمی‌کنند و باد خاک این زمین‌ها را به سمت کشور ما می‌آورد.

وی یادآور شد: برای زنده شدن تالاب‌ها باید حق آبه این تالاب‌ها را برگردانیم و علت خشک شدن برخی از تالاب‌ها احداث سدها و جلوگیری از ورود حق آبه به این تالاب‌ها در جهت مصرف کشاورزی است.

کلانتری با بیان اینکه اگر سوخت استاندارد باشد و خودروهای استاندارد در کشور تولید شود و حمل ونقل عمومی توسعه یابد بسیاری از مشکلات آلودگی هوا برطرف می‌شود، گفت: صنایع آلوده کننده هوا در شهرها باید خود را با سیستم‌های جدید هماهنگ کنند و درصورت بی‌توجهی باید از طریق مراجع قضایی با این صنایع برخورد کرد.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: علت آلودگی برخی از صنایع اشکال در سوخت مصرفی این صنایع است که باید در جهت اصلاح مصرف سوخت صنایع حرکت کرد؛ سیاست‌های اشتباه و احساسی و استفاده بی‌رویه از منابع و چرای نادرست دامی در گذشته از علل فرسایش خاک در کشور بود که احیاي این مسئله بسیار سخت و هزینه‌بر است.

کلانتری گفت: رئیس‌جمهور دستور دادند برای زباله‌های شمال کشور برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد تا این مشکل حل شود.

وی در پایان گفت: کسانی که مخالف تراریخته هستند استدلال منطقی و علمی ندارند و اگر برای محیط زیست مفید است نباید مخالف بود.
نظرات بینندگان