arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

نگراني ها درباره «اپل» بدون مغز متفکر؛ نابغه دنياي فناوري کنار کشيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهسا رحمانيان: دنياي فناوري شگفت زده شد.
کنار کشيدن ناگهاني استيو جابز از راهبري غول سالهاي اخير دنياي فناوري بسياري از صاحب نظران و نيز مشتريان شرکت اپل را در بهت و حيرت فرو برد.





بدين ترتيب دوره 14 ساله حکمراني استيو جابز بر يکي از جنجالي ترين امپراطوري هاي فناوري در سال هاي - که کار خود را از يک گاراژ آغاز کرد- پايان يافت.





مديرعامل سابق اپل که با سرطان لوزالمعده دست و پنجه نرم مي کند در نامه اي به هيأت مديره با اشاره به وضعيت خود نوشت: هميشه گفته ام اگر روزي برسد که از انجام وظايف و خواسته هايم به عنوان مديرعامل اپل ناتوان باشم، نخستين کسي خواهم بود که اين مسأله را با شما در ميان مي گذارم.





استيو جابز با معرفي «تيم کوک» به عنوان جانشين خود ابراز اميدواري کرده است شاهد ادامه موفقيت شرکتي باشد که او در اين ساليان پرورانده و به يکي قدرتمندترين و مشهورترين نشان هاي تجاري تبديل کرده است.
جابز همچنان رياست هيأت مديره اپل را بر عهده خواهد داشت و تنها از مسؤوليت خود به عنوان مديرعامل کناره گيري کرده است.
انتشار خبر کنار رفتن استيو جابز، سقوط چند درصدي ارزش سهام اپل را در پي داشت.
يکي از اعضاي هيأت مديره اپل بيانيه اي صادر کرد که در بخشي از آن مي خوانيم: ژرف نگري و رهبري استثنايي استيو ] جابز [ ، اپل را نجات داد و آن را در مسيري پيش برد که اينک يکي از ارزشمندترين و مبتکرترين شرکت هاي فناوري در عرصه جهاني به شمار مي آيد.
اين نماد دنياي فناوري که از ابتداي سال جاري ميلادي در مرخصي استعلاجي به سر مي برد تنها يک بار اسفندماه گذشته در ميان نمايندگان رسانه ها به صورت رسمي ظاهر شد تا از «آيپد 2 » رونمايي کند.
پس از آن نيز در ميهماني شام رييس جمهور باراک اوباما که به افتخار رهبران دنياي فناوري در «سيليکون ولي» برگزار شد، شرکت کرد و درست کنار رييس جمهور آمريکا نشست.
بيماري استيو جابز در سال 2003 تشخيص داده شد اما تا سال گذشته و هنگام عمل جراحي پنهان ماند. پس از مدتها پرده پوشي سرانجام استيو جابز در جريان سخنراني در دانشگاه استنفورد گفت: هيچ کس نمي خواهد بميرد اما مرگ سرنوشت مشترک همه ماست و کسي را از آن گريزي نيست.
در گردهمايي توسعه دهندگان نرم افزار که بهار گذشته براي معرفي سيستم عامل «لاين» و نيز خدمات بي سيم « iCloud » برگزار شد استيو جابز تنها سه دقيقه روي صحنه ماند و ترک زودهنگام مراسم به حرف و حديث هاي بسياري روي اينترنت دامن زد.
بسياري از صاحب نظران و مردم، نگران سرنوشت «اپل» در غياب «مغز متفکر» آن هستند. جديدترين محصول اين شرکت، «آيفون 5 » است که طبق برنامه در چند هفته آينده وارد بازار مي شود. 40 درصد از مشتريان اپل گفته اند اين گوشي هوشمند را خريداري مي کنند.
نظرات بینندگان