arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

وضعيت اضطراری در آمریکا؛ لغو پروازها/ اوباما به علت گردباد ايرن تعطيلات خود را کوتاه مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با نزديک شدن توفان سهمگين آيرين به کارولينای شمالی، در تعدادی از ايالت‌های شرقی آمريکا وضعيت فوق العاده اعلام شده است و مقامات در برخی از شهرهای ساحلی از مردم خواسته اند تا خانه‌های خود را ترک کنند. 

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، نيز روز جمعه با  هشدار درباره توفان «بسيار خطرناک» آيرين، از ساکنان مناطقی که در مسير اين توفان قرار دارند خواست به توصیه ها در اين خصوص توجه کنند.

باراک اوباما گفت: «همه نشانه‌ها حاکی از اين است که اين يک توفان تاريخی است.»

رييس جمهوری آمريکا اضافه کرد: «کسانی که درمسير پيش‌بينی شده اين توفان قرار دارند، می‌بايست اقدامات احتیاطی را از هم اکنون اتخاذ کنند، منظر ننشينيد، تاخير نکنيد.»

به گزارش آسوشيتدپرس، ۶۵ ميليون نفر از ايالت کارولينای شمالی گرفته تا «کيپ کاد» در ايالت ماساچوست در مسير توفان آيرين قرار دارند.

طبق اين گزارش، دهها هزار نفر از ساکنان شهرهای ساحلی ايالت کارولينای شمالی برای در امان ماندن از توفان آيرين خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.

بی پردو، فرماندار ايالت کارولينای شمالی گفته است: «اين يک توفان بزرگ و بد است.»

وی اضافه کرده است: «ما برای بدترين وضعيت آماده‌ايم »

توفان آيرين روز جمعه در منطقه کارآئيب باهاما را در هم کوبيد و قرار است قراراست عصر جمعه به ايالت کارولينای شمالی برسد.

تاکنون در ايالت‌های کارولينای شمالی، ويرجينيا و مريلند اعلام وضعيت اضطراری اعلام شده است و نيروهای گارد به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

از آنجا که معمولا ايالت‌های جنوبی آمريکا با توفان‌های موسمی مواجه بوده‌اند، ايالت‌های شرقی آمريکا از آمادگی کمتری برای مقابله با اين نوع حوادث طبيعی دارند و به همين دليل مقامات آمريکا از اين مساله ابراز نگرانی کرده‌اند.

ژانت ناپوليتانو، وزير امنيت داخلی آمريکا ، هشدار داده است که ساکنان ايالت‌های شرقی  خود را برای پيامدهای توفان آيرين آماده کنند و امکان دارد بسياری از مناطق با قطع برق مواجه شوند.

طبق اين گزارش،  روز جمعه قدرت توفان آيرين از توفان درجه ۳ به درجه ۲ تقليل يافته است و هم اکنون با سرعت ۱۷۵ کيلومتر در ساعت در حال حرکت است.

به گزارش رويترز، در سحرگاه روز جمعه مرکز توفان آيرين در ۶۰۰ کليومتری جنوب غربی «کيپ هاترز» قرار داشت.

در همين حال، به گزارش «سی ان ان» پيش بينی‌ها در خصوص وضعيت شهر نيويورک در جريان حرکت توفان آيرين نگران کننده است.

طبق اين گزارش به رغم اين که توفان آيرين زمانی به نيويورک خواهد رسيد که بخشی از قدارت خود را از دست داده است، اما به نظر می‌رسد شهر نيويورک آمادگی لازم را برای اين توفان نخواهد داشت.

اوباما به علت گردباد ايرن تعطيلات خود را کوتاه مي کند

یکی از سخنگویان کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به علت توفان ایرن تعطیلات خود را کوتاه می کند.

به گزارش انتخاب؛ جاش ارنست، در گفتگو با روزنامه نگاران اعلام کرد اوباما روز جمعه اقامتگاه تعطیلات خود را در جزیره مارتاز واینیارد ترک می کند و یک روز زودتر از موعد پیش بینی شده به واشنگتن باز می گردد.

وی همچنین گفت اوباما بازگشت خود را به کاخ سفید اقدامی سنجیده ارزیابی کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مارتاز واینیارد، اوباما صبح روز جمعه در پیامی به مردم آمریکا از آنها خواسته بود گردباد ایرن را جدی بگیرند.

نيروگاه هاي هسته اي امريکا در معرض خطر طوفان ايرن قرار دارند

نیروگاه های هسته ای امریکا که در سواحل شرقی این کشور قرار دارند خود را برای مواجهه با طوفان ایرن، که به سمت کارولینای شمالی در حرکت است، آماده می کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، کارکنان این نیروگاه ها سرگرم اتخاذ تدابیر لازم برای تامین ایمنی تجهیزات نیروگاه ها هستند.

سرعت طوفان ایرن معادل یکصد و شصت و پنج کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

شرکت دومینیون ریسورسزDominion Resources Inc،‌ که روز سه شنبه گذشته به علت زمین لرزه نیروگاه هسته ای نورث آناNorth Anna را تعطیل کرد با نزدیک شدن طوفان ایرن، تدابیر احتیاطی در خصوص دیگر نیروگاه های هسته ای خود اتخاذ کرده است.

نیروگاه هسته ای نورث آنا که ظرفیت تولید برق آن یکهزار و نهصد و پنجاه مگاوات است تا پایان طوفان ایرن تعطیل خواهد ماند.

شرکتهاي هواپيمايي آمريکايي پروازهاي زيادي را به علت طوفان ايرن لغو کردند

 با نزدیک شدن طوفان ایرن به سواحل شرقی آمریکا و حرکت آن به سوی نیویورک، شرکتهای هواپیمایی بیش از سه هزار پرواز را لغو کردند و مجبور شدند هواپیماهایشان را به مناطق امن تر منتقل و خدمات رسانی در پرجمعیت ترین منطقه آمریکا را متوقف کنند.

همزمان با آماده شدن مقامات آمریکایی برای مقابله با طوفان و بارشهای شدید و سیل، شرکتهای هواپیمایی اصلی آمریکایی به مسافران توصیه کردند در برنامه های سفر خود بازنگری کنند و هواپیماهای خود را از فرودگاههایی در واشنگتن و بوستون به مناطق امن تر منتقل کردند. کارکنان گمرک نیز کار ایمن سازی تجهیزات زمینی را آغاز کرده اند و اداره هواپیمایی فدرال آمریکا نیز اعلام کرد در صورتی که لازم باشد آماده است برجهای مراقبت را در فرودگاهها تعطیل کند. پیش بینی می شود در آخرین ساعات شنبه یا صبح روز یکشنبه، مناطق ساحلی اقیانوس اطلس در شرق آمریکا با یکی از شدیدترین طوفانها مواجه شود.

با توجه به جابجایی هواپیماها احتمال دارد از سرگیری خدمات هواپیمایی در این منطقه وقت بیشتری بگیرد و شمار دیگری از پروازها در روز دوشنبه لغو یا با تاخیر انجام شود
نظرات بینندگان