arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

مترو به قزوین می رسد

استاندار قزوین گفت: فاز یک مطالعه احداث مترو هشتگرد به قزوین به پایان رسیده و فاز دوم آن توسط سازمان مسکن و شهرسازی دنبال می شود که باید تشریفات ماده 32 طی شود که در صورت استفاده از بخش خصوصی این شرایط تسهیل می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار قزوین گفت: فاز یک مطالعه احداث مترو هشتگرد به قزوین به پایان رسیده و فاز دوم آن توسط سازمان مسکن و شهرسازی دنبال می شود که باید تشریفات ماده 32 طی شود که در صورت استفاده از بخش خصوصی این شرایط تسهیل می شود.

احمد عجم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر گفت: عجم گفت: برای ساخت مترو بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است که اخیرا با یک هیئت سرمایه گذار چینی مذاکراتی شده تا این کار تسهیل شود.
وی یادآورشد: ساخت مترو بیش از چهار سال طول خواهد کشید که امسال برای اجرا شدن فاز دوم مطالعه طرح پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.
 
احداث مجتمع بزرگ آلومینیوم در استان توجیه اقتصادی بسیار خوبی دارد

استاندار قزوین در ادامه یادآور شد: با پیگیری های انجام شده مشخص شد طرح احداث کارخانه بزرگ آلومینیوم پویا مدت چهار سال متوقف شده که هیچ توجیه منطقی نداشت لذا مقرر شد در حداکثر یک ماه وضعیت این پروژه مشخص شود.

وی افزود: راه اندازی هر واحد بزرگ تولیدی مشکلات و پیچیدگی های خود را دارد اما بنظر می رسد این طرح با برخی تنگ نظری ها با موانع غیراصولی مواجه شده که لازم است با تعیین تکلیف نهایی کاری کنیم تا این طرح که می تواند اشتغال هزاران نفر را فراهم کند اجرایی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: سرمایه گذاری که برای راه اندازی این مجتمع صنعتی اعلام آمادگی کرده اهل فن و متخصص کار است و با ارزیابی اصولی وارد کار شده و در انتخاب محل کارخانه نیز تمامی مسائل زیست محیطی، توپوگرافی، آب و فاضلاب آن را بررسی کرده و تنها برای مکان یابی بیش از 500 میلیون تومان هزینه کرده است و ایرادی که برخی در خصوص بایر بودن زمین های اختصاص یافته مطرح کرده اند منطقی نیست.

زمینهای اختصاصی به مجتمع فولاد قابلیت زراعت ندارد

وی یادآورشد: زمینهای پیش بینی شده برای این طرح غیر کشاورزی و درجه سه و چهار است و قابلیت زراعت ندارد و باید به سرعت اختلاف منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی در این زمینه برطرف شود و کار به مرحله مناسبی برسد.

عجم گفت: برخی با تمسک به مسائلی خاص، تهدید و جوسازی، کارهای غیراخلاقی و اعمال قدرت خواستند این طرح را متوقف کنند اما باید بدانند این طرح می تواند در استان تاثیرگذار باشد و به اشتغال و درآمدزایی استان کمک شایانی کند و منطقه بوئین زهرا را به قطب آلومینیوم کشور تبدیل کند.

تاکستان مرکز فولاد استان قزوین

استاندار قزوین یادآورشد: برای آمدن صنایع جدید به استان چهار شرط عمده داریم که ایجاد بیشترین اشتغال، مصرف کم آب، کمک به توسعه ملی، رعایت مسائل زیست محیطی و نقش صادراتی عمده ترین آنهاست.

عجم اظهارداشت: در حال حاضر شهرستان تاکستان به مرکز ثقل فولاد استان تبدیل شده که با تولید پنج میلیون تن محصولات فولادی در استان بیش از 80 درصد آن در تاکستان تولید می شود.

این مسئول افزود: در طرح آمایش سرزمین بدنبال حفظ یکپارچگی این دشت مهم هستیم و توسعه باغهای زیتون را در استان جدی می گیریم.

قزوین صاحب فرودگاه می شود

استاندار قزوین در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در قزوین هم بیان کرد: استان قزوین با داشتن شرایط ویژه کشاورزی، گردشگری، صنعتی و دانشگاهی برای ساخت فرودگاه مستعد است و امسال با پیگیری جدی این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم.

عجم اظهارداشت: با برنامه ریزی مناسب برای ساخت شهرک هوا فضا اقدام لازم صورت گرفت و با تعیین چهار نقطه در کشور برای استقرار این شهرک ها شهر آبیک در استان برای این کار تعیین شد که در فاز اول با احداث این فرودگاه بیش از 90 فروند هواپیما مستقر شده که کار آموزش برای افراد علاقمند فراهم شده است.

وی گفت: برای تسریع در این کار 15 میلیارد تومان مصوبه گرفته شده که طلب شهرداری از دستگاههای اجرایی با موافقت وزیر کشور و اقتصاد و دارایی این اعتبار به عنوان آورده تلقی شده تا کار اجرایی ساخت فرودگاه آغاز شود.

استاندار اظهارداشت: احداث این فرودگاه توجیه اقتصادی دارد و می تواند جاذبه گردشگری در استان را بیشتر کرده و زمینه جذب سرمایه گذاری در استان را بیش از پیش فراهم کند.

استاندار قزوین ساخت پارک آبی، چند هتل درجه یک، شهربازی، توسعه فضاهای دانشگاهی، توسعه صنعت و کشاورزی را از ویژگی های استان دانست و ظرفیت ها و توانمندی های استان را قابل توجه ذکر کرد.

دو شهرستان جدید در استان ایجاد می شود

عجم با اشاره به تقسیمات کشوری در حوزه استان هم گفت: تغییرات تقسیمات کشوری به احتمال زیاد در چند حوزه استان ایجاد خواهد شد که شهرهای آوج و آبگرم، مراحل شهرستان شدن را طی می کند و شهرستان محمدیه هم شرایط تبدیل شدن به شهرستان را دارد که با توجه به احداث مسکن مهر احتمال تصویب این شهرستان را دارد و شهرهای شال و اسفرورین، الموت شرقی و غربی هم درخواست تبدیل به شهرستان شدن را دارند که امیدواریم دو شهرستان جدید به استان اضافه شود.

دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) محور توسعه استان

استاندار قزوین گفت: در حوزه آموزش عالی اقدامات موثری شده و برای ارتقاء سطح کیفی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گام برداشته شده و امروز این دانشگاه محور توسعه آموزش عالی استان شده است.

وی افزود: با تبدیل شدن دانشگاه امام به سطح جامع راه اندازی رشته های پزشکی با پذیرش 50 درصد دانشجوی خارجی در دانشگاه فراهم شده که با کیفی سازی دانشگاهها در مسیر توسعه گام برداشته ایم و با دریافت مصوبه در تاکستان دانشکده فنی دولتی و در بوئین زهرا پردیس دانشگاه احداث خواهد شد و با تاسیس پارک علم و فن آوری ضمن توسعه آموزش عالی زمینه افزایش مراکز رشد در استان فراهم شده است.

اعتبارات فرهنگی با برنامه توزیع می شود

استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه فرهنگی هر نهاد و تشکلی که برنامه داشته باشد از اعتبارات فرهنگی استفاده می کند و نگاه ما این است که با برنامه محوری این اعتبارات را هزینه کنیم.

عجم گفت: 30 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی  استان است که باید در این حوزه مرکز سیاست گذاری و تصمیم گیری متمرکز باشد البته تعدد مراکز اجرایی ایرادی ندارد.

استاندار قزوین گفت: همه مسئولان نظام کمر خدمت بسته اند تا مشکلات مردم را حل کنند لذا ما هم تلاش می کنیم با دوری از حاشیه ها کار نظام را پیش ببریم و مشکلات مردم را حل کنیم.

سیاه نمایی کاری غیراخلاقی است

عجم با بیان برخی از خدمات دولت گفت: متاسفانه برخی با سیاه نمایی خدمات دولت را زیر سوال می برند و این منصفانه نیست لذا از رسانه های انتظار داریم با انعکاس واقعی مسائل در کنار گفتن مشکلات و نواقص فعالیتهای مسئولان را نیز درست منعکس کنند.

استاندار قزوین با بیان اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن که از آبان ماه آغاز خواهد شد گفت: آمار و اطلاعات درست در تصمیم گیری، توزیع عادلانه اعتبارات، تعیین شاخص ها بسیار تاثیر گذار و نقش آفرین است لذا از مردم استان انتظار داریم با ماموران سرشماری همکاری کنند.

قانون محور برگزاری انتخابات است

استاندار قزوین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: کار اجرایی مدیران ذیربط برای انتخابات آغاز شده اما کار تبلیغاتی معنا ندارد و غیرقانونی است و همه باید از ظرفیت های قانونی برای بستر سازی انتخاباتی سالم استفاده کنیم و اگر نیت ما خدمت باشد باید به قانون احترام بگذاریم.

عجم اضافه کرد: کسانی که داوطلب نمایندگی هستند باید تقوی و اخلاق را رعایت کنند و در مسیر قانون حرکت کنند و در این کار نیز مدیران دولتی حق ندارند از داوطلبان در مراسم دعوت کنند و تلاش شود تا مشارکت مردم بیشتر شود و فضای استان به سمت رقابت سالم پیش برود.

وی از رسانه ها خواست در سالم سازی فضای انتخاباتی نقش آفرین شوند و برای مشارکت حداکثری مردم در این دوره از انتخابات به مسئولان اجرایی کمک کنند.

این مسئول در خصوص اضافه شدن یک نماینده به نمایندگان استان هم گفت: پیشنهاد افزوده شدن حوزه البرز به حوزه های استان به دولت ارائه شده که یک فوریت آن در مجلس تصویب نشده است که شاید تا زمان انتخابات اجرا شود.

 قزوین رتبه دوم در سرمایه گذاری خارجی

استاندار از کسب رتبه دوم در جذب سرمایه گذاری خارجی در استان خبرداد و گفت: باید تلاش کنیم همچنان در جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی رتبه های برتر کشوری را حفظ کنیم و با توسعه صنعت به اشتغال استان کمک کنیم.

وی افزود: بیش از 600 میلیارد تومان و 190 میلیون یورو در صنعت فولاد استان سرمایه گذاری شده و اخیرا با دعوت ازیک گروه بزرگ سرمایه گذاری در صددیم زمینه حضور سرمایه گذاران بیشتری را در استان فراهم کنیم.

عجم یادآورشد: با فعال شدن بانکها و توسعه بنگاههای زودبازده به توسعه سرمایه گذاری کمک کنیم.

از آمدن تیم پیکان به قزوین حمایت می کنیم

استاندار قزوین در خصوص تیم پیکان قزوین هم گفت: در سال گذشته هم آمادگی خود را برای استقرار تیم پیکان قزوین در استان اعلام کردیم و با نشست های متعدد با مدیران ایران خودرو و باشگاه خواستار انتقال تیم به قزوین شدیم تا مردم با تیم احساس نزدیکی و مالکیت کنند که متاسفانه این کار عملی نشد.

استاندار بیان کرد: مسئولان استان در انتخاب مربی، کادر فنی، هیچ نقشی نداشتند و تیم پیکان فقط برای مسابفه به قزوین می آمد و نتوانست هیچ قرابتی با طرفداران برقرار کند و مردم به این تیم تعلق خاطر پیدا نکردند ونتوانستند ارتباط مناسبی با آن برقرار کنند.

وی گفت: امروز هم اعلام می کنیم اگر تیم به طور کامل به قزوین منتقل شود و بتواند به تیم های پایه نیی کمک کند آمادگی داریم حمایت لازم را برای این تیم انجام دهیم و به پیشرفت ورزش استان کمک کنیم.

نظرات بینندگان