arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

پاسخ شبکه یک سیما به آیت الله مکارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سایت 24 نوشت:

بحث در باره اعتراض آیت الله مکارم شیرازی به اظهارات یکی از مهمانان برنامه"این شب ها" جمعه شب هم درابن برنامه ادامه یافت.

بدنبال مطرح شدن چند نام برای خداوند از جمله"طیهور" و "طیهار " در برنامه "این شب ها"ی شبکه اول سیما، آیت الله مکارم شیرازی در سخنرانی خود درقم به بردن چنین نامهایی اعتراض کرد و گفت این اسامی در هیچ کتابی نیامده است.

گفتنی است  مهندس مهدی طیب ، مهمان برنامه مذکور در شب بیست و سوم رمضان از مخاطبان خواسته بود ذکر"یا طهر یاطاهر یا طهور یا طیهور یا طیهار" را به تعداد مشخصی تکرار کنند.

آیت الله مکارم شیرازی به این برنامه تلویزیونی واکنش نشان داد، اما مهدی طیب باحضور مجدد در برنامه مزکور بر صحت کار خود تاکید کرد و در واکنش به این سخن آیت الله مکارم شیرازی که گفته بود نامهای مذکور در هیچ کتابی نیامده است،اظهار داشت این مطلب را از آیت الله علامه حسن زاده آملی نقل کرده است.

متعاقبا مجری برنامه" این شب ها" جمعه شب آدرس مطلب مذکور را نکته792 از کتاب "هزارویک نکته" اثر علامه حسن حسن زاده آملی عنوان کرد.

در این میان برخی سایتهای خبری، مهدی طیب را که سال گذشته از دانشگاه علامه طباطبایی کنار گذاشته شد، وابسته به انجمن حجتیه معرفی و اظهارات او را محکوم کردند.

گفتنی است علامه حسن زاده آملی در کتاب خود، اسماء "طیهور" و "طیهار" را مستند به روایت و حدیث از معصوم نکرده و صرفا آن را به نقل از یکی از مشایخ خود - که نامش را نیزذکر نکرده  - آورده است.

گفتنی است مهدی طیب از فعالان انجمن حجتیه در سالهای قبل از انقلاب بوده، و از فعالیت وی در سالهای پس از انقلاب به سود این انجمن اطلاعی در دست نیست. طیب در دوره اول مجلس شورای اسلامی، نماینده نایین بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
kermani
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
3
چرا هر جا کم میاوریم از انجمن حجتیه خرج میکنیم . یک انجمنی بود و سی سال پیش تعطیل شد و رفت . حالا هر کسی اسم امام زمان میاورد و یا یک زمانی به عشق امام زمان و یا به قصد بهره مندی از کلاسهای تربیتی انجمن مدتی را در کلاسها حضور داشته عضو !!! انجمن بدانیم که صحیح نیست .اصلا مگر همکاری رسمی و یا غیر رسمی داشتن با آن انجمن جرم هست که انگ میزنیم ؟
عماد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
3
0
شبكه يك سيما در حدي نيست كه بخواهد جواب مرجع عاليقدر تقليد حضرت ايت اله مكارم را بدهد
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
3
0
به نام حق
اشتباه آقای طيب خيلي واضح است. سئوال ما اين است که اين ذکر از سوی کداميک از 14 معصوم (عليهم السلام) رسيده است؟
مدافعان اين ذکر تاکنون به اين سئوال خيلی ساده پاسخ نداده اند.
ما شيعيان هيچ چيز را از غيرمعصومين (علیهم السلام) قبول نمي کنيم.
حتی اگر جناب سلمان فارسی (سلام الله علیه) هم مطلبی را بيان کرده باشند و سند آنرا به معصومين (عليهم السلام) نرسانده باشند؛ آن مطلب مورد توجه ما قرارنمی گیرد.
اين مسئله خيلي شفاف و واضح است. نمی دانم چرا برخی از دوستان نمی خواهند قبول کنند.
نظرات بینندگان