arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

جنجال کشف پول در خودروی همسر رهبر مخالفان ونزوئلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام‌های ونزوئلا اعلام کردند علیه همسر چهره سرشناس معترضان مخالف دولت به دلیل کشف مقادیر هنگفتی پول نقد در خودروی وی تحقیقات قضایی آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز پنجشنبه مقام‌های ونزوئلا گزارش کردند که مبلغ ۲۰۰ میلیون بولیوار (که براساس نرخ ارز رسمی در ونزوئلا معادل ۶۰ هزار دلار و براساس نرخ ارز در بازار سیاه این کشور معادل ۱۰ هزار دلار است) در خودروی متعلق به لیلیان تینتوری، همسر لئوپولدو لوپز، فعال مخالف محبوس در حصر خانگی کشف کرده‌اند.

تینتوری روز جمعه در توئیتر این طرح را یک آزار و اذیت علیه خانواده خود خوانده و گفت: داشتن پول نقد در خودرو به هیچ وجه جرم محسوب نمی‌شود.

او در ویدئویی سندی را نشان داد که از او تقاضا شده روز سه شنبه در یک دادگاه محلی حضور پیدا کند.

هنوز اعلام نشده تینتوری بر طبق چه اتهاماتی هدف تحقیقات قضایی قرار گرفته است.

او توضیح داده که این پول نقد مربوط به هزینه‌های اورژانس و بستری مادربزرگ ۱۰۰ ساله‌اش بوده است.

این در حالی است که حامیان دولت ونزوئلا تینتوری را متهم به استفاده از این پول‌ها برای "تروریسم" کرده‌اند. این لفظی است که مقام‌های ونزوئلا برای اعتراضات خشونت آمیز چهار ماه گذشته در این کشور استفاده می‌کنند.

تینتوری در این ویدئو که در خانه‌اش گرفته شده و در آن لباسی با تصویر همسرش به تن دارد گفت: آنها می‌خواهند در حالی که هیچ گونه رسوایی در کار نیست یک رسوایی ایجاد کنند.

روز پنجشنبه طارق ویلیام صعب، دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد که پرونده تینتوری در مرحله تحقیقات قرار دارد اما جزئیات بیشتری مشخص نکرد.

روز جمعه دفتر صعب اعلام کرد که همچنین مشغول تحقیقات درباره دو مقام اجرایی یک بانک محلی ونزوئلا به نام "بانکو اوکسیدنتال دِدسکوئنتو" به اتهام انحراف اعتبارات از بانک به نفع خودشان و یک طرف سوم در ارتباط با پرونده تینتوری هستند.

این در حالی است که وی قرار است به اروپا سفر کرده و از رهبران خارجی بخواهد مثل دولت ترامپ دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را تحریم کنند.

دو منبع نزدیک به تینتوری گفتند: او طبق برنامه ریزی امروز (شنبه) کاراکاس را ترک خواهد کرد تا در جریان سفرش به اروپا با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ترزا می، نخست وزیر انگلیس و ماریانا راخوی، نخست وزیر اسپانیا دیدار کند.
نظرات بینندگان