arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

پیشنهاد پلیس برای تغییر شیوه‌نامه اردوهای مدارس/ جزئیات جدید از تصادف دختران دانش‌آموز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راهور ناجا از پیشنهاد پلیس برای تغییر شیوه نامه اردوهای دانش آموزی خبر داد.

سردار تقی مهری در نشست خبری صبح امروز خود با ابراز تأسف از وقوع حادثه دلخراش تصادف اتوبوس حامل دختران دانش آموز هرمزگانی و تسلیت به خانواده جانباختگان گفت: بررسی های پلیس نشان داد که عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده باعث بروز این حادثه تلخ شد که متأسفانه 7 دانش آموز و یک مربی در جریان این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: با توجه به موضوعات مشابه پلیس پیشنهاد داده تا شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی و راهیان نور را در صورت فراهم شدن شرایط، تغییر دهیم تا شاهد حوادث کمتری در این بخش باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اطلاعات سامانه «سپه‌تن» در خصوص این اتوبوس نیز نشان می‌دهد که سرعت تردد آن 85 کیلومتر در ساعت بوده که در محدوده سرعت مجاز قرار دارد ولی تصاویر دوربین‌های پلیس نشان ‌می‌دهد که راننده اتوبوس چهره خسته‌ای داشته است.

مهری در ادامه با تأکید بر اینکه اتوبوس حامل دانش‌آموزان تمام معاینات فنی لازم را دارا بوده است، گفت: در اتوبوس مذکور دو راننده حضور داشتند و طبق مقررات و ضوابط موجود در حال تردد بوده و هیچ مشکل خاصی نداشته‌است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد دانش آموزان این اتوبوس بیش از حد مجاز آن بوده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و ظرفیت اتوبوس با تعداد مسافران آن متناسب بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: علی رغم شواهد امر که ناشی از عدم توجه به جلو راننده ناشی از خستگی و خواب آلودگی او است، وی اظهار کرده که خواب نبوده ولی اظهاراتش دقیق نیست. مراجع قضایی در حال بررسی دقیق‌تر ماجرا هستند.
نظرات بینندگان