arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

عمار حکیم: با جدایی کردستان، مشکلات عراق تمام نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی عراق که امروز شنبه براساس تقویم هجری قمری در این کشورعید قربان اعلام شد در سخنانی بریکپارچگی سرزمین این کشور تاکید کرد و افزود : با انجام همه پرسی و جدایی اقلیم کردستان عراق مشکلات این کشور پایان نمی یابد.

به گزارش ایرنا، عمار حکیم در جمع نمازگزاران عید قربان که بسیاری از شخصیت ها و مقامات دولتی به همراه مردم عادی حضور داشتند خطاب به کردهای اقلیم کردستان که خواهان همه پرسی و جدایی از عراق هستند، گفت : آنهایی که تصور می کنند جدایی به مشکلات عراق خاتمه می دهد، دچار توهم هستند.
 
رهبرجریان حکمت ملی خاطرنشان کرد: همچنان به روابط تاریخی و سرنوشت ساز خود با برادران کرد اعم از رهبران سیاسی و مردم عادی، افتخار می کنیم.
 
وی گفت: تجارب گذشته ثابت کرده که ضعف عراق باعث تضعیف کل منطقه است و همه همسایگان عراق نیز به این باور رسیدند.
 
سیدعمار حکیم که دوره ریاست اش بر ائتلاف ملی - فراگیرترین مجموعه سیاسی که دولت و بزرگترین فراکسیون را در پارلمان عراق در اختیار دارد - در شرف پایان است گفت که تصمیم خود را برای تحویل دادن ریاست ائتلاف ملی در موعد مقرر آن، گرفته و نمی خواهد در مرحله حساسی که عراق در آن قرار گرفته، خلاء سیاسی ایجاد شود.
 
وی از دوره ریاست خود بر ائتلاف ملی ابراز خرسندی کرد و افزود: درطول این مدت باور مشارکت جدی را در تصمیم سازی ها در کمیته های مختلف ائتلاف ملی نهادینه کرده است.
سید عمار حکیم همچنین خواستار تشکیل جریان های سیاسی فراگیر و دولت فرا جناحی در عراق شد وگفت : باید از تکرار تجربه سابق در اداره کشور خودداری شود.
 
به گفته وی،عراق نیازمند جریان های سیاسی فرا جناحی و دولت ملی است.
 
وی همچنین از تصمیم گیران در جریان حکمت ملی که تازه تاسیس شده است، خواست اعتماد مردم را به دست آورند و در راستای رهنمودهای مرجعیت عالی عراق که در راس آن آیت الله سیستانی قرار دارد، حرکت کنند.
برچسب ها: عراق ، کردستان ، عمار حکیم
نظرات بینندگان