arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

علوی: قصور و تقصیری در سانحه اخیر واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان باشد، حتماً پیگیری و برخورد خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاعات گفت: اگر قصور و تقصیری در سانحه اخیر واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان باشد، حتماً پیگیری و برخورد خواهد شد و استاندار هرمزگان مسئول پیگیری موضوع است.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم سالگرد و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام عباس عباسی (نماینده فقید هرمزگان در مجلس) در مسجد جامع امام خمینی(ره)، افزود: هرمزگان برای من بیگانه نیست و نکته‌ای که به من برای حضور در این مراسم انگیزه می‌داد، فقط بودن با مردم ولایت مدار و محب اهل بیت میناب بود.
 
علوی: قصور و تقصیری در سانحه اخیر واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان باشد، حتماً پیگیری و برخورد خواهد شد

وی میناب را لنگرگاه مکتب اهل بیت و تشیع در جنوب کشور نام برد و تصریح کرد: در هرجای کشور که یک مینابی حضور دارد، عطر اهل بیت در آن نقطه استشمام می شود.

علوی اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس و قبل از آن در دوران مبارزات انقلابی هرکجا صحبت و نیاز از سنگربانی از این کشور بر زبان می آمد می‌گفتند بروید سراغ مردم میناب.

وزیر اطلاعات با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، عنوان کرد: رحمت و مهر و محبت خدا بر آن کسی باد که امر ما را احیا کند و حجت الاسلام عباسی عین مصداق این سخن گهربار آیم امام رئوف بود.

وی حجت‌الاسلام عباسی را عنصری تاثیر گذار در عرصه یادگیری و آموزش علوم دینی به مردم دانست و بیان کرد: مرحوم عباسی در برابر بدعت ها بدون تعارف فریادش بلند بود و مبارزه می کرد و بدون مجادله و بی باکانه از حق و حقیقت دفاع می کردند.

علوی با اشاره به اینکه علما چراغ روشنگری زمین و جانشینان پیامبران بر روی زمین هستند و خداوند نیز انسان هایی که در عرصه علم و دانش و آموزش آن به مردم تلاش می کنند را چندین مرتبه بر دیگران برتری داد و مرحوم عباسی مصداق عینی این احادیث و آیات است، خاطرنشان کرد: کسی که عالمی را مورد احترام و نکوهش قرار می دهد خدای خود را احترام نهاده و این همت مردم میناب برای برگزاری این یادواره ارتحال این مجاهد خستگی ناپذیر بسیار ستودنی است.

وی از نسبت فامیلی خود با حجت الاسلام ذوالقدر نماینده شرق هرمزگان در مجلس یاد کرد و افزود: بدلیل این آشنایی دیرینه بامردم میناب و نسبت فامیلی با نماینده هرمزگان در مجلس به محض حضور در این شهرستان حس خویشاوندی خوبی داشتم.

وی با بیان اینکه ارتباط من با آقایان آشوری و مرادی و هاشمی تختی نمایندگان هرمزگان در مجلس، ارتباطی عمیق و دوستانه است، عنوان داشت: میناب لنگرگاه تشیع و ولایت‌مداری است و بخاطر عشقی که به اهل بیت دارند و سنگردارانی شریف هستند که از منافع نظام حراست و صیانت می‌کنند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به ضایعه جان باختن گل‌های پرپرشده هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس و تسلیت به همه مردم ایران، عنوان کرد: سلام و تسلیت رئیس جمهور را به خانواده این عزیزان رساندم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر قصور و تقصیری در موضوع واژگونی اتوبوس دانش آموزان باشد حتما پیگیری و برخورد خواهد شد و استاندار هرمزگان مسؤول پیگیری موضوع است.

وزیر اطلاعات قبل از حضور در مراسم گرامیداشت مرحوم عباسی با حضور در بین خانواده های مینابی داغدار حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی ضمن تسلیت به خانواده های آنان، پیام تسلیت حسن روحانی را نیز به آنها رساند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان