arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

راننده سريع ولي بي قرارداد؛ مورد عجيب " وبر "

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مارک وبر استراليايي بين نيم ساعت فاصله زماني که بين ريزش باران در پيست اسپا ايجاد شده بود، توانست از اين فرصت نهايت استفاده را کرده و بهترين زمان ممکن را در تست روز جمعه پيش از گرند پري اين هفته از آن خود کند.
شايد اين زمان خوب براي وبر، فقط جنبه اتفاقي داشته ولي او نياز مبرمي به پيروز شدن در اين گرندپري دارد. در 11 گرندپري انجام شده از اول فصل، او هرگز روي سکوي نخست نايستاده و به لطف قدرت ردبول که ماشيني رقابتي و قابل اطمينان را در اختيار او قرار داده، در جدول رقابت هاي فرمول يک در رتبه دوم ايستاده است.
شرايط وبر، بيش ازحد عجيب هستند. او در 35 سالگي، بعد از اينکه در رقابت هاي سال 2010 توانست 4 عنوان قهرماني کسب کند و براي عنوان قهرماني جهان بجنگد، حالا ممکن است با جواب منفي از سوي تيم اتريشي انگليسي روبرو شود. قرارداد مارک وبر با ردبول رو به اتمام است. قراربود اين قرارداد براي سال 2012 در زمان تعطيلات تابستاني تمديد شود. درآن تاريخ او به سالزبورگ رفته بود تا با ديتريش ماتشيتز، رئيس اين تيم گفتگو کند. ولي به دلايلي اين امضاي قرارداد به تعويق افتاد. به نظر مي رسد که ردبول منتظر واکنش وبر نشسته تا عملکرد او را در اسپا و مونتزا ببيند. وبر نه تنها راننده اي استثنايي است بلکه يکي از سالم ترين و بي حاشيه ترين راننده هاي فرمول يک است و با صراحت هرچه تمام هر چيزي که فکرمي کند را به زبان مي آورد. او طي چند روز گذشته اظهاراتي کرده که شايد به مذاق مسؤولان ردبول خوش نيامده اند.
وبر گفته بود: " ردبول ديگر نمي تواند خود را مدعي اول قهرماني بداند. رقبا به ما نزديک شده اند وعنوان قهرماني فتل ديگرتضمين شده نيست. " شايد منظور او اين بوده که فتل براي قهرماني به کمک او نياز دارد. فتل بعد از 5 عنوان قهرماني در 6 گرندپري اول فصل و يک عنوان قهرماني ديگر دروالنسيا، از سه گرندپري قبلي تاکنون با وجود حضور روي سکو، هيچگاه نتوانسته قدرت خود را به راننده هاي ديگر تحميل کند. اگرچه او هنوز 85 امتياز بيشترازوبر درجدول رده بندي دارد. او در سيلورستون از آلونسو شکست خورد، در نوربرگرينگ از هميلتون عقب ماند و درمجارستان تسليم باتن شد. اگرچه فتل خونسردي خود راحفظ کرده و گفته نمي داند رقبايش چه راهبردي براي مقابله با او انديشيده اند اما به خود اعتماد مي کند ومشکلي ندارد. فراري هم درانتظارنشسته تا تحولات تيم ردبول تغييري درموقعيت ديگرتيم هاي حاضر در رقابت ها ايجاد کند.آلونسو وماسا گفته اند که از اتومبيل فعلي راضي هستند. ولي ردبول تيم مقتدري است وازنظرسرعت هيچ رقيبي ندارد.
نظرات بینندگان