arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶

فرمانده فلوریدا: همه 20 میلیون شهروند ساکن این ایالت آماده تخلیه شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«ریک اسکات» فرماندار شهر فلوریدا روز جمعه اعلام کرد که با نزدیک شدن توفان ایرما، همه 20 میلیون شهروند ساکن این ایالت باید آماده تخلیه شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی با هشدار نسبت به پیامدهای سهمگین این توفان، در پیامی به مردم این ایالت گفت: هشدارها را نادیده نگیرید. به یاد داشته باشید که می‌توانیم خانه شما را بازسازی کنیم، ولی زندگی‌تان را نه.
 
توفان ایرما که سرعت آن به 180 مایل (290 کیلومتر) در ساعت می‌رسد، در روزهای گذشته گروهی از جزایر کارائیب از جمله بارابودا، سن مارتین و ویرجین را درنوردید، درختان را از جا کند و خانه‌ها و بیمارستان‌ها را ویران کرد. این توفان اکنون به سمت کوبا و سپس ایالت فلوریدای آمریکا حرکت می‌کند.
 
مردم ساکن جزایر کارائیب در شرایطی که هنوز تحت‌ تاثیر خرابی‌های گسترده توفان درجه پنج ایرما هستند، باید خود را برای توفان دیگری به نام خوزه آماده کنند که از یکشنبه به این منطقه می‌رسد.
 
مرکز مطالعات توفان آمریکا روز جمعه اعلام کرد که خوزه به یک توفان درجه چهار تبدیل شده است و بیم آن می‌رود که شدت این توفان در روزهای آینده حتی بیشتر شود.
 
به تازگی توفان سهمگین دیگری موسوم به هاروی، ایالت تگزاس آمریکا را درهم کوبیده و خسارت‌ها جبران‌ناپذیری از خود به جای گذاشته بود.
 
پیش‌بینی می‌شود جبران این خسارت‌ها نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 180 میلیارد دلار باشد.این توفان که سخت‌ترین توفان پنج دهه گذشته در این منطقه به شمار می‌رود، نزدیک به 50 تن را کشت، بیش از یک میلیون شهروند را آواره کرد و نزدیک به 200 هزار خانه را در مسیری به طول 500 کیلومتر ویران ساخت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان