arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

میرتاج الدینی: با افزايش تعطيلات عيد فطر آثار معنوي و فرهنگي افزايش يافته

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني در دفاع از كليات لايحه افزايش تعطيلات عيد فطر با اشاره به آثار مثبت اين لايحه گفت: با افزايش تعطيلات عيد فطر آثار معنوي و فرهنگي افزايش يافته و موجب ايجاد روحيه نشاط و همبستگي ملي و فراملي مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني در دفاع از كليات لايحه افزايش تعطيلات عيد فطر با اشاره به آثار مثبت اين لايحه گفت: با افزايش تعطيلات عيد فطر آثار معنوي و فرهنگي افزايش يافته و موجب ايجاد روحيه نشاط و همبستگي ملي و فراملي مي‌شود.

به گزارش انتخاب، معاون پارلماني رييس‌جمهور افزود: از جنبه ملي وقتي تعطيلات عيد فطر افزايش يابد همبستگي ملي به دليل حضور مردم در مراسمات رسمي در سراسر كشور افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به آثار اقتصادي افزايش تعطيلات عيد فطر گفت: افزايش تعطيلات از نظر اقتصادي از دو جنبه قابل بررسي است؛ يكي بهره‌وري و دوم نظام كاري كشور. نظام كاري كشور نيز تقسيم بر دو قسمت رسمي و غيررسمي مي‌شود كه نظام غيررسمي كشور از تعطيلات رسمي استقبال نمي‌كند. البته نقش نظام اداري رسمي و غيررسمي در توليد ناخالص داخلي را نبايد از نظر دور داشت. جريان كار در نظام اداري غيررسمي در توليد ناخالص داخلي بالاست.

وي با اشاره به تاثيراتي كه افزايش عيد فطر بر نظام بهره‌وري كشور خواهد داشت، گفت: چندعامل در اين موضوع موثر است، مديريت و نيروي انساني از اهم آثاري است كه با افزايش تعطيلات عيد فطر در افزايش بهره‌وري تاثيرگذار خواهد بود. گذشته از آن افزايش تعطيلات عيد فطر موجب نشاط بيشتر در نيروي كار و طبيعتا افزايش بهره‌وري نيروي انساني پس از اين تعطيلات مي‌شود.

ميرتاج‌الديني با مقايسه تعطيلات كشور با ساير كشورها گفت: در گزارش شوراي عالي انقلاب فرهنگي اطلاعات جديدي درباره تعطيلات كشور ارائه شده است، برخي از مخالفان به نظرات شخصي بنده در خصوص افزايش تعطيلات عيد فطر در دوره نمايندگي و اكنون كه در دولت مسووليت دارم استناد كردند، پاسخم اين است كه بنده امروز بايد از نظرات دولت دفاع كنم ثانيا گزارش شوراي عالي انقلاب فرهنگي با دقت و به روشني ابعاد تعطيلات كشور را مشخص كرده است.

ميرتاج‌الديني افزود: در اين گزارش تعطيلات رسمي كشور 25 روز است كه با جابجايي تقويم قمري در تقويم شمسي كشور اين تعطيلات را به 19 روز تغيير مي‌دهد، ولي ميانگين تعطيلات رسمي كشور 20 روز است. با اضافه شدن 52 جمعه به اين تعطيلات رتبه ايران به لحاظ تعطيلات به بعد از كشور يمن كه كمترين تعطيلات دنيا دارد، مي‌رسد.

وي با رد ارائه لايحه افزايش تعطيلات در سال گذشته از سوي دولت گفت: يكي از مخالفان عنوان كرد كه سال گذشته لايحه‌اي از سوي دولت براي تعطيلات مطرح شد در صورتي كه اين خود مجلس بود كه در قالب طرحي درصدد كاهش تعطيلات برآمد.

ميرتاج‌الديني خطاب به نمايندگان مجلس تاكيد كرد: آمار مراكز رسمي كشور نبايد تكذيب شود.

وي تاكيد كرد: با عنايت به اين‌كه كاركنان نقاط مرزي به مناسبت عيد فطر از مرخصي‌هاي سالانه‌شان استفاده مي‌كنند بنابراين چه خوب است اجازه دهيم در آستانه عيد فطر امسال هديه مشتركي از سوي دولت و مجلس به مردم داده شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تنها..
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
1
از اثارش ما که چیزی ندیدیم...فقط برای یک عده مسافرت بیشتر !!!
نظرات بینندگان