arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

وحشت نيويورك را فرا گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توفان آيرين با سرعت 130 كيلومتر در ساعت، در نخستين ساعت اوليه با مداد روز يكشنبه به وقت محلي به نيويورك رسيد، وزش باد شديد همزمان با بارش سنگين باران، موجب وحشت و اضطراب مردم اين شهر شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، بسياري از درختان در اين شهر قطع شده، سيل در خيابان ها سرازير و برق بيشتر مناطق قطع شده است.

بر اساس اعلام هواشناسي آمريكا انتظار مي رود طي ساعات آينده بر شدت طوفان و بارش باران افزوده شود.

در زمان حاضر در خيابان هاي نيويورك تنها صداي آژير آمبولانس ها كه در حال رفت و آمد هستند، شنيده مي شود.

روخانه هادسون به طول 500 كيلومتر از ايالت هاي نيويورك و نيوجرسي مي گذرد و با طغيان احتمالي اين رودخانه، ساكنان مجاور آن با خطرات بسيار جدي روبرو خواهند بود.

از ديروز ، سيستم حمل و نقل نيويورك به طور كامل تعطيل و متروي اين شهر به عنوان بزرگترين متروي آمريكا تا اطلاع بعدي بر روي مردم بسته شد.

بخشي از مردم اين شهر طي دو روز گذشته از اين شهر رفته اند اما افراد زيادي كه امكانات و يا توان جسمي نداشته اند در اين شهر مانده و با خطراتي روبرو هستند كه كمترين امكانات و پيش بيني هاي لازم براي آن صورت نگرفته است.

برخي از كارشناسان مي گويند با توجه به اينكه مسوولان آمريكا براي چنين روزهايي آماده نبوده و پيش بيني هاي لازم انجام نشده است، عمق فاجعه و خسارت ها، بيشتر از حد تصور خواهد بود.

بر اساس اعلام رسمي تاكنون هفت نفر كشته شده اند اما با توجه به شدت توفان و قطع سيستم هاي ارتباطي بدون شك آمار كشته شدگان بيشتر از رقم كنوني است.

طي ساعات آينده با توجه به افزايش شدت توفان در نيويورك ميزان خرابي ها و خسارت وارده به اين شهر بيشتر خواهد شد.
نظرات بینندگان