arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

تکذیب ضبط گواهينامه رانندگان زن بدحجاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشين فرمانده ناجا گفت: از زمان اجرايي شدن قانون جديد راهنمايي و رانندگي، پنج راننده 80 نمره منفي دريافت كردند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در حاشيه رزمايش طرح دوم تعطيلات تابستانه 90 با اشاره به نتايج اجرايي‌شدن قانون جديد راهنمايي و رانندگي با بيان اينكه اجراي قانون در كاهش تخلفات، تصادفات و متوفيان و مصدومان كمك بسياري كرده است، گفت: تنها اجراي قانون به كاهش تخلفات و تصادفات كفايت نمي‌كند و حضور همه دستگاه‌ها و اجراي مسووليت‌هاي آن مي‌تواند بر اجراي اين قانون اثرگذار باشد.

وي با بيان اينكه در چهار ماهه نخست سالجاري نسبت به مدت مشابه سال قبل ميزان متوفيان تصادفات در جاده‌ها با كاهش يكهزار نفري روبرو شده است، گفت: ميزان مصدومان نيز هفت هزار نفر كاهش يافته است كه اين آمار بي‌نظيري است.

وي افزود: كاهش ميزان مصدومان و متوفيان ناشي از تصادفات جاده‌اي در حالي است كه بر اساس گزارشات دريافتي ميل افراد به سفر افزايش يافته است.

وي با اشاره به اجرايي‌شدن طرح كنترل الكترونيك جاده‌هاي كشور آن را اثرگذار عنوان كرد و گفت: تلاش پليس براي استفاده از وسايل الكترونيكي در جاده‌ها بي‌اثر نبوده و در حال حاضر مسير‌ تهران ـ مشهد، تهران ـ اصفهان تحت كامل پوشش‌هاي دوربين‌هاي الكترونيكي است.

به گفته وي ماموران پليس در تلاشند كه مسيرهاي شمالي كشور از جمله جاده تهران ـ مازندران و تهران ـ گيلان را تحت پوشش كامل دوربين قرار دهند.

وي با اشاره به انعقاد قراردادي بين پليس‌راه و سازمان راهداري گفت: بر اساس اين قرارداد دو هزار كيلومتر ديگر از جاده‌هاي كشور تحت پوشش دوربين قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به تشكيل پليس‌راه روستايي افزود: حدود دو هزار نفر نيرو وارد پليس‌راه شده‌اند تا از اين پس پليس در جاده‌هاي روستايي پرتردد حضور داشته باشد.

وي با بيان اينكه تا امروز بالغ بر يكهزار نفر از متخفان عدد منفي 30 را كسب كرده‌اند و گواهينامه آنان ضبط شده است، گفت: سه هزار نفر از رانندگان نيز در معرض ضبط گواهينامه قرار دارند كه اگر رفتار ترافيكي خود را اصلاح نكنند گواهينامه آنان نيز ضبط خواهد شد.

رادان افزود: پنج راننده نيز از زمان اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي ركورددار شده‌اند و بر اين اساس توانسته‌اند 80 نمره منفي را به خود اختصاص دهند كه ماموران پليس براي اين افراد آموزش‌هاي ويژه‌تري در نظر گرفته‌اند.

وي در ادامه با رد ضبط گواهينامه رانندگان زن بدحجاب گفت: اين مساله در مقررات راهنمايي و رانندگي منظور نشده است و اين شايعات صحت ندارد.

به گفته وي وضعيت ظاهري زنان راننده بايد با عكس گواهينامه آنان مطابقت داشته باشد.

وي همچنين با اشاره به اجرايي شدن بيمه 90 ميليوني گفت: اين مساله بايد توسط مسوولان ذي‌ربط بررسي شود اما در حوزه پليس بايد گفت كه اگر راننده بداند كه هزينه تخلفات ان بسيار سنگين است از انجام تخلفات خودداري مي‌كند.

جانشين فرمانده ناجا در مورد فعاليت مجدد شركت اوريف‌ليم گفت: ممكن است شركت‌هاي هرمي در بازه‌اي از زمان نسبت به تغيير نام خود اقدام كنند كه اگر فعاليت اين شركت‌ها مطابق با قوانين ايران مغايرت داشته باشد پليس با آنان برخورد خواهد كرد.

وي با بيان اينكه ممكن است شركت‌هاي هرمي پس از مدتي در قالب‌هاي جديد به فعاليت‌ خود ادامه دهند، گفت: گاهي اين شركت‌ها در قالب ارائه هديه، فروش وسايل و تخفيف به فعاليت هرمي خود ادامه مي‌دهند كه ماموران پليس در پليس آگاهي و اطلاعات و امنيت در صورت تعيين صحت اين مساله با آنان برخورد خواهد كرد.
نظرات بینندگان