arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

پاپ: جنگ، انکار تمام حقوق است/ در قلب تجار اسلحه، جمله قابیل حک شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پاپ: جنگ، انکار تمام حقوق‌ها است/ در قلب تجار اسلحه، جمله قابیل حک شده 
«پاپ فرانسیس» رهبر مذهبی کاتولیک ها خطاب به رهبران جهان گفت: جنگ، انکار تمام حقوق ها است، برای آنهایی که مسئولیت جلوگیری از جنگ در میان ملت ها را دارند، دعا کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو واتیکان، پاپ روز پنجشنبه این پیام کوتاه 'توئیتری' را خطاب به رهبران جهان که به مناسبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گرد هم آمده اند، منتشر کرد.
 
رادیو واتیکان افزود: پاپ همواره در مناسبت های مختلف رهبران را از جنگ برحذر داشته و علیه جنگ و نابودی صحبت کرده است.
 
بر اساس این گزارش، پاپ در سومین سال بازدید خود از گورستان قربانیان ایتالیایی جنگ جهانی اول نیز اظهار داشت: جنگ حتی زیباترین مخلوق خدا را که انسان است، نابود می کند. جنگ یک دیوانگی و برنامه توسعه آن نابودی است. طمع، بی صبری، بلند پروازی برای رسیدن به قدرت و ... دلایلی هستند که (انسان را) به سوی تصمیم گیری برای جنگ می برند، این دلایل اغلب با یک ایدئولوژی توجیه می شوند، اما قبل از آن اشتیاق و تحریک های تحریف شده وجود دارند. ایدئولوژی فقط یک توجیه است و وقتی ایدئولوژی نباشد، پاسخ قابیل را می شنویم که می گفت 'به من چه؟ آیا من سرپرست برادرم هستم'.
 
پاپ در این مناسبت افزود: این شعار فریبکارانه جنگ است که به صورت کسی نگاه نمی کند و سالمندان، کودکان، مادران و پدران را می کشد.
 
پاپ انگشت اتهام را علیه برنامه ریزان ترور نشانه گرفت، آنهایی که درگیری ها را سازمان دهی کرده و تجار اسلحه که در قلبشان جمله قابیل حک شده است .
 
وی گفت: شاید آنها سود زیادی می برند اما قلب آنها مانند قاببل توان گریه را از دست داده است اما عاقلانه این است که اشتباهات خود را به رسمیت بشناسیم و پشیمان شویم و طلب بخشش و گریه کنیم. بشر نیاز به گریه دارد و اکنون ساعت گریه است.
نظرات بینندگان