arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

عمار حکیم: قدرت کردهای عراق فقط در چارچوب ملت عراق تحقق پیدا می یابد / همه پرسی در اقلیم کردستان، گامی معکوس است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر ائتلاف ملی، فراگیرترین مجموعه سیاسی که دولت و بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق را در اختیار دارد، روز پنجشنبه گفت که همه پرسی در کردستان عراق و اصرار بر آن، گامی در جهت معکوس است.
 
به گزارش انتخاب، «سید عمار حکیم» در همایش مبلغان اسلامی زن و مردم در نجف اشرف گفت که قدرت کردهای عراق فقط در چارچوب ملت عراق تحقق پیدا می یابد و همه پرسی و اصرار بر آن، گامی در جهت معکوس است.
 
عمار حکیم: همه پرسی در کردستان عراق، گامی معکوس است 
 
وی با اشاره به اینکه همه پرسی روح مودت اجتماعی را در عراق خدشه دار می کند تاکید کرد که اصرار رهبران کرد عراق به گسترش جغرافیایی به خارج از مرزهای آبی رنگ (مرزهای اقلیم کردستان عراق)، نقض صریح قانون اساسی است.
 
سید عمار حکیم از مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق خواست که باب گفت وگو و راه حل های عملی را نبدد و در عین حال بر ضرورت تشکیل یک جبهه بزرگ ملی برای دفاع از وحدت اراضی عراق تاکید کرد.
 
رهبر جریان حکمت ملی، نقش مبلغان اسلامی را در آگاهی بخشی عمومی با اهمیت توصیف کرد و گفت که اوضاع سیاسی بخش جدایی ناپذیر از شرایط عمومی عراق است و مبلغان اسلامی باید روحیه زندگی مسالمت آمیزی را در جامعه تشویق کنند.
 
وی ادامه داد با توجه به اینکه اختلافات بخشی از واقعیت عراق است، نیاز است که همواره گفت وگو راه حلی برای حل اختلافات باشد.
 
برخی از رهبران سیاسی کردستان عراق و در راس آنها مسعود بارزانی 25 سپتامبر جاری(سوم مهر) را موعدی برای برگزاری همه پرسی درباره آینده اقلیم کردستان عراق اعلام کرده اند که با مخالفت جدی در دولت مرکزی و احزاب سیاسی و افکار عمومی عراق مواجه شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان