arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

ترکیه: فقط اسرائیل از همه‌پرسی کردستان حمایت می‌کند/ کرکوک جزو کردستان نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه طی نشست خبری درباره مسائلی چون حمایت اسرائیل از همه‌پرسی جدایی کردستان و تنش‌ها با آلمان صحبت کرد.

به گزارش انتخاب، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (پنج‌شنبه) اظهار داشت هیچ دولتی یا سازمان بین‌المللی به غیر از رژیم صهیونیستی از همه‌پرسی جدایی کردستان عراق حمایت نمی‌کند.

کالین طی نشست خبری هفتگی با بیان اینکه استان «کرکوک» خارج از منطقه کردستان عراق واقع شده، تاکید کرد ترکیه نمی‌پذیرد این استان در همه‌پرسی جدایی شامل شود.

به نوشته وبگاه «دیلی صاباح» وی همچنین درباره تنش‌های اخیر میان برلین و آنکارا افزود که استفاده کردن از ترکیه به عنوان ابزاری برای سیاست‌های داخلی، به نفع آلمان نخواهد بود و  ترکیه امیدوار است این رویکرد بعد از انتخابات سراسری تغییر کند.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اظهارات «ینس استونتلبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی که گفته بود خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-400 توسط ترکیه از روسیه نگران کننده نیست، خواستار پایان یافتن اظهارات در این باره شد.

کالین درباره حکم دادستانی کل آمریکا درباره در محکوم کردن 15 عضو تیم امنیتی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بعد از درگیری با معترضان مقابل سفارتخانه این کشور در واشنگتن، گفت آن درگیری به خاطر ناتوانی پلیس آمریکا در تامین امنیت هیئت ترکیه بود.

وی همچنین افزود که ترکیه درباره بحران قطر با کشورهای مربوطه، در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل گفت‌وگو خواهد کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان