arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

محروميت مادام العمر« سعيد علي حسيني» لغو شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلاش وکلاي ايراني و بين المللي سعيد علي حسيني، سرانجام به لغو محروميت مادام العمر اين وزنه بردار دسته فوق سنگين کشورمان انجاميد.
به گزارش ايسنا، دادگاه حکميت ورزش CAS که طي يک ماه اخير به بررسي دفاعيات وکلاي بين المللي اين وزنه بردار و آنچه که خود علي حسيني در جريان دادگاه نهايي اين پرونده پرداخته بود، حکم نهايي اش را به امضاي «جيمز رابرت ريد»، رئيس انگلستاني هيأت حکميت دادگاه CAS بدين شرح به فدراسيون وزنه برداري کشورمان ارسال کرد: «با توجه به بررسي جامع پرونده دوپينگ وزنه بردار ايراني، حکم محروميت مادام العمر سعيد علي حسيني لغو و محروميت اين وزنه بردار به 12 سال کاهش پيدا مي کند.»
براساس اين حکم سعيد علي حسيني که نمونه دوپينگش براي دومين بار در اکتبر سال 2009 مثبت اعلام شده بود، در اکتبر سال 2021 مي تواند دوباره به عرصه رقابتهاي وزنه برداري بازگردد.
دکتر عليپور يکي از وکلاي ايراني علي حسيني در اين باره گفت: « با توجه به مدارک و اسناد ارائه شده و همين طور دفاعيات صورت گرفته در جلسه 31 تير ماه دادگاه حکميت ورزش کمترين انتظار ما و وکلاي بين المللي علي حسيني اين بود که دادگاه CAS ضمن لغو اين محروميت مادام العمر، حکم به محروميتي 4 ساله بدهد، اما به نظر مي رسد هيأت رسيدگي به اين پرونده در اجراي عدالت تا حدودي جايگاه و شأن فدراسيون جهاني وزنه برداري را هم رعايت کرده است. ما براي اعتراض به اين رأي 12 روز فرصت داريم. البته راه ديگر هم اين است که به دادگاه عالي سوئيس ( Supreme Court ) شکايت کنيم. به همين دليل در حال رايزني هستيم تا ببينيم در نهايت کدام اقدام براي مرحله بعدي مناسب تر است.»
*رضازاده: قول داده بودند محروميت سعيد را به 4 سال کاهش دهند
حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري با بيان اينکه از حکم اعلام شده به هيچ عنوان راضي نيست، گفت: قولي که وکلاي سعيد به من داده بودند اين بود که محروميت او را به 4 سال کاهش دهند.با اين حال هنوز هم نااميد نيستيم و با قدرت از اين وزنه بردار شايسته و جوان دفاع مي کنيم تا در مراحل بعدي شاهد کاهش بيشتر اين محروميت باشيم.

  
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حجت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
3
5
حق این وزنه بردار ضایع گردیده است
نظرات بینندگان