arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

رونمايي از اکسيرهاي جادويي جواني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهسا رحمانيان: جواني ادامه مي يابد.

بخش مهمي از قلمروي جادويي «والت ديزني» در «اورلاندو»ي ايالت فلوريدا آمريکا واقع شده است. اين شهر امسال شاهد رويدادي رؤيايي و شگفت بود که در آن از «موش» دوست داشتني والت ديزني(ميکي موس) هيچ خبري نبود.

اورلاندو ميزبان نوزدهمين همايش جهاني ساليانه «پزشکي زيبايي و ضد کهنسالي» بود. اگر بتوان شيوه هاي درماني رونمايي شده در اين نشست علمي را باور کرد بايد گفت عصر نويني در فناوري هاي ضد کهنسالي آغاز شده است.

آنچه در ادامه مي خوانيد گزيده اي از مهمترين فناوري هاي مبارزه با پيري است که در اين کنفرانس از آنها رونمايي شد.

باز جواني سلولي

نظريه: سلول هاي انساني در بردارنده کروموزوم هايي هستند که به رشته هاي «دي ان اي» پناه داده اند. در واقع اين رشته ها، نقشه کلي همه ويژگي ها و عملکردهاي بدن را در خود جاي داده اند. در انتهاي هر کروموزوم 92 پايانه فيزيکي(تلومر) وجود دارد که عمليات نگهداري کيفي رشته هاي «دي ان اي» را راهبري مي کنند.
با اين وجود، هر بار که سلول ها نوزايي کرده و تقسيم مي شوند پايانه هاي فيزيکي کروموزوم هاي آنها کمتر و کوچکتر مي شوند تا اينکه چنان تحليل مي روند که سلول ها مي ميرند. هنگامي که سلول ها از بين مي روند عضوي که اين سلول ها در ساختار آن حضور دارند، کارايي خود را از دست داده و نمي تواند عملکرد کيفي گذشته را ادامه دهد. بدين ترتيب فرايند پيري شتاب مي گيرد.
بر پايه پژوهش هاي انجام شده در دانشگاه کاليفرنيا، روند کهنسالي بسته به روال زندگي و ژنتيک در افراد مختلف سرعت يکساني ندارد. کساني که پايانه هاي کروموزومي سلول هاي آنها کوتاه تر است در مقايسه با افراد ديگر بيشتر در معرض خطر مرگ در نتيجه بيماري هاي قلبي هستند.
درمان: « 65 - TA » آنزيمي به نام «تلومراز» را فعال مي کند که در روند حفاظت از پايانه هاي کروموزومي(تلومر) نقش دارد. بدين ترتيب راه براي ادامه حيات سلول هموار مي شود.
« 65 - TA » به عنوان مکمل غذايي تجويز مي شود. اين ماده از عصاره ريشه گون که در طب چيني کاربرد دارد، به دست مي آيد.
بر پايه مطالعاتي که سال گذشته در دانشکده پزشکي دانشگاه هاروارد انجام شد، « 65 - TA » در موش ها به طولاني شدن پايانه هاي کروموزومي که بيش از اندازه کوچک شده اند، کمک کرده و با تقويت سيستم ايمني بدن، تراکم استخواني را افزايش مي دهد.

تحريک الکتريکي

نظريه: اضطراب، افسردگي و بي خوابي از جمله عواملي هستند که با هموار کردن زمينه براي بروز بيماري هاي ديگر(مانند نارسايي قلبي) به فرايند پيري شتاب مي دهند.

مسايلي از اين دست معمولاً در دهه 50 زندگي به سراغ آدمي مي آيد و روس ها از سال ها پيش براي درمان آنها از شيوه تحريک الکتريکي جمجمه( CES ) استفاده مي کنند.

سال گذشته براي مهار افسردگي، افزون بر 39 ميليون تجويز دارويي ثبت شده است. از سويي نبايد فراموش کرد بسياري از مبتلايان ترجيح داده اند از هيچ درمان دارويي استفاده نکنند.

« CES » با ايجاد تکانه هاي الکتريکي خفيف، ياخته هاي عصبي مغز را تحريک مي کند ناقل هاي عصبي مانند سروتونين توليد و آزاد کنند.

دانشمندان بر اين باورند جريان ضعيف الکتريکي، رفتار ياخته هاي عصبي را تعديل و ناقل هاي عصبي توليدي در مغز را متوازن مي کند و بدين ترتيب وضعيت ذهني بيماران بهبود مي يابد.

درمان: سامانه کنترل فشارهاي عصبي موسوم به « Alpha - Stim SCS » اندکي بزرگتر از يک گوشي تلفن همراه است. دو الکترود دستگاه به گوش، مچ يا پيشاني متصل مي شوند و بيمار در محل اتصال الکترودها به بدن، سوزش خفيفي را احساس مي کند.

بيماران پس از 3 روز از شروع درمان، راحت تر به خواب مي روند و يک هفته بعد، بسياري از آنان کمتر احساس افسردگي، خشم يا اضطراب مي کنند. پس از گذشت سه هفته، تمرکز فکري و توانايي تحليل و به يادآوري اطلاعات به نحو چشمگيري بهبود مي يابد.

دخالت در تکثير سلولي

نظريه: «پرولوتراپي» روشي است که در جريان آن فرايند بازسازي رباط ها بدون عمل جراحي تحريک مي شود و براي درمان دردهاي مزمني مانند آرتروز، کمردرد، فيبروميالجيا و دردهاي ورزشي کاربرد دارد.
آسيب ديدگي بافت هاي نرم نه تنها به بروز دردهاي آني مي انجامد بلکه ناراحتي هاي بلندمدتي را(مانند ورم استخوان ها و مفاصل) نيز به دنبال دارند.
نقش پايه را در «پرولوتراپي»، ماده اي قندي به نام «دکستروز» بر عهده دارد که پس از حل شدن در آب به رباط يا تاندون(زردپي) آسيب ديده تزريق مي شود.
اين ماده در ابتدا التهابي خفيف به بار مي آورد که موجب افزايش جريان خون در بافت آسيب ديده و تحريک آن براي ترميم خود مي شود.
درمان: پس از تزريق «دکستروز» به بيمار توصيه مي شود استراحت کند. پرولوتراپي با تزريق «پلاسماي غني از پلاکت» همراه است. با تزريق پلاکت به ناحيه آسيب ديده، روند نوسازي سلولي تحريک مي شود.

مکمل اکسيد نيتريک

اکسيد نيتريک در سال 1988 کشف شد. اين ماده در بسياري از عملکردهاي بدني حضور دارد اما مهمترين نقش آن در گشادگي رگ هاي خوني و هموار کردن زمينه گردش آزادانه خون در بدن است.
پس از 40 سالگي، توانايي بدن براي تبديل املاح موجود در فراورده هاي غذايي(بويژه سبزيجات) به اکسيد نيتريک کاهش مي يابد.اين مسأله به کندي جريان خون مي انجامد و در نهايت بي حسي اعضاي مختلف بدن، ضعف واکنش هاي مغزي، کندي بهبود زخم ها، ضعف عمومي و حتي افزايش احتمال سکته را در پي دارد.رژيم غذايي غني از اکسيد نيتريک، گردش خون را تقويت کرده و کارايي بدني را افزايش مي دهد.
درمان: کساني که از هر يک از اين نشانه ها رنج مي برند بايد با پزشک عمومي مشورت کنند. اين مکمل ها حاوي آنزيم هايي هستند که آمينواسيدهاي موجود در فراورده هاي غذايي را به اکسيد نيتريک تبديل مي کنند.
براي کسب بهترين نتيجه بايد اين مکمل ها به مدت 8 هفته مصرف شده و سپس براي دو هفته کنار گذاشته شوند.

کلاه ليزري

تئوري: ريزش مو با منشأ کهنسالي، بي توجه به جنسيت مي تواند گريبانگير مردان يا زنان شود. با وجود اين، مردان بيشتر در معرض پديده طاسي قرار دارند.ريزش مو از دوره ميانسالي آغاز شده و با ميزان هورمون تستوسترون در بدن ارتباط دارد. معمولاً زنان در دوره يائسگي از عارضه نازکي موها شکايت مي کنند که دليل اصلي کاهش ميزان استروژن در بدن آنها است.تنش هاي عصبي نيز ريزش مو را سرعت مي بخشد.
درمان: نور سرخ رنگ کلاه ليزري، فوليکول هاي(پياز) مو را تحريک مي کند تا موهاي بيشتر و کيفي تري توليد کنند. اين کلاه براي استفاده خانگي طراحي شده و تنها با نسخه پزشک فروخته مي شود.به گفته توليدکنندگان اين کلاه، دوره استفاده از آن سه بار در هفته و هر بار به مدت 10 دقيقه است. در مدت دو ماه مي توان شاهد نتايج چشمگير اين کلاه بود.
نظرات بینندگان