arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

مقصر ترافیک و آبگرفتگی تهران کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بارندگی چند روز اخیر در تهران باز هم باعث ترافیک در شهر تهران و سردرگمی شهروندان شد. همایون فتاحی مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران معتقد است که پیک ترافیک صبح گاهی با بارندگی همراه بود و همین امر باعث بروز ترافیک شده است. او به خبرآنلاین می گوید: در واقع چند وقتی است در تهران بارندگی نداشته ایم، همین امر باعث جمع شدن زباله در انهار و بروز آب گرفتگی شده است.

گفتگوی مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر داری تهران را بخوانید؛

چرا به محض اینکه دو قطره باران در تهران می بارد شاهد ترافیک چشمگیری در خیابانها هستیم؟

استفاده شهروندان از خودرو شخصی در روزهای بارانی، بیشتر می شود. در واقع تعدادی از شهروندان که در روزهای عادی از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری خود استفاده می کردند در روزهای بارانی به دلیل نگرانی از کمبود وسایل نقلیه و سرگردانی در خیابانها از خودرو شخصی استفاده می کنند. همچنین در این روزها تعدادی از تاکسی های شهر تهران به صورت گزینشی به دنبال مسافر دربستی هستند که این امر موجب افزایش جمعیت سرگردان مسافران در گوشه و کنار خیابانها و کندی حرکت سایر خودورهای شخصی می شود.

همچنین  در روزهای بارانی به دلیل لغزندگی سطح خیابانها و نگرانی از وقوع تصادفات احتمالی، خودروها به کندی حرکت می کنند و همین امر موجب متراکم تر شدن حجم خودروها و سنگین شدن بار ترافیک می شود. البته باید اضافه کنم که پیک ترافیک صبح گاهی با بارندگی همراه بود و همین امر باعث بروز ترافیک شده است.

پس چاره این گرفتاری ها چیست؟

راه چاره افزایش حمل و نقل عمومی است. البته از ابتدای مهرماه با شروع مدارس و شروع بارندگیها حتما به سیستم حمل و نقل عمومی افزوده می شود.

البته به جز سیستم حمل و نقل بخشی از ترافیک هم مربوط به آب گرفتگی معابر می شود.

متاسفانه جمع شدن زباله در جوی ها باعث بروز آب گرفتگی در برخی از نقاط شهر شده است. چند وقتی است در تهران بارندگی نداشته ایم، همین امر باعث جمع شدن زباله در انهار و بروز آب گرفتگی شده است.

این بارندگی ها چقدر باعث تصادف می شود؟

احتمال افزایش تصادف را تا 70 درصد افزایش می دهد. به گونه‌ای که تصادفات امروز100 درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است.


* خبر

نظرات بینندگان