arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

اتحادیه میهنی کردستان عراق به مخالفان همه‌پرسی پیوسته؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علیرغم تاکید فراوان مسعود بارزانی رئیس کردستان عراق بر برگزاری همه پرسی در تاریخ تعیین شده، برخی منابع از پیوستن 'اتحادیه میهنی کردستان عراق' به صف مخالفان همه پرسی خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، 'رزگار علی' عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این اتحادیه پس از نشست دیروز (جمعه) تاکید کرد که طرح های پیشنهادی برای تعویق همه پرسی را تایید می کند، اما ضروری است یک چارچوب قانونی برای آن طراحی شده و دارای تضمین اجرایی باشد.
 
علی افزود: ما این طرحها را تایید می کنیم اما نیاز مبرمی برای برگزاری نشست های دیگری وجود دارد تا در این خصوص تصمیم نهایی گرفته شود .
 
وی با بیان اینکه نشست امروز عصر در اربیل بسیار سرنوشت ساز خواهد بود ، اظهار داشت: روند گفت و گوها به گونه ای است که طرح پیشنهادی مورد قبول قرار گیرد.
 
این در حالی است که شب گذشته 'آلا طالبانی' عضو پارلمان عراق از فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق و 'آراس شیخ جنگی' برادرزاده جلال طالبانی رئیس جمهوری سابق عراق، خواهان تعویق همه پرسی شدند و برگزاری آن را زیانی بزرگ برای کردها دانستند.
'سعدی احمد پیره' عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق و سخنگوی این حزب نیز شب گذشته (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنوز روشن نیست همه پرسی برگزار خواهد شد یا خیر.
 
پیره امروز به همراه هیاتی راهی بغداد شد تا دور دیگری از مذاکرات را در خصوص سرنوشت همه پرسی با مقامات عراقی انجام دهد.
 
همه پرسی کردستان عراق قرار است 25 سپتامبر برابر با سوم مهرماه سال جاری برگزار شود.
 
هم اکنون در شهرهای کردستان عراق از جمله کرکوک تدابیر شدید امنیتی حاکم است. برخی منابع امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفتند: به غیر از نیروهای امنیتی تمامی نیروهای پیشمرگه در کرکوک وسایر مناطق کردستان عراق به حالت آماده باش درآمده اند.
نظرات بینندگان