arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

ناجا: کوتاه نمی‌آییم ، شماره نمی کنیم !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گفته رییس پلیس راهور ناجا در عین حال آنجایی که پای حقوق مردم در میان است نه ما و نه رسانه‌ها نباید کوتاه بیایند.


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نصب کیسه هوا باید در سال جاری اجرایی شود، گفت: پایان امسال خودروهای تولیدی یا مصوبه نصب کیسه هوا را اجرا کرده‌اند و یا اینکه شماره‌گذاری آنها مسدود شده است.

سردار اسکندر مومنی با تاکید بر اینکه کشوری در دنیا نیست که موضوع ترافیک آن حل شده اما قانون آن اصلاح نشده باشد، گفت: خوشبختانه با اجرای قانون جدید بازدارندگی تخلفات رانندگی به میزان قابل توجهی افزایش یافت اما در عین حال قصد داریم در سال آینده نیز اصلاحاتی در خصوص این قانون انجام دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردهای ایمنی در صنعت خودروسازی کشور، گفت: نباید فرقی بین سازنده خودرو و سایر تولید‌کنندگان در کشور باشد، لذا همه باید ملزم به رعایت استانداردها در صنعت خود باشند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در صنعت خودروسازی کشور انحصار وجود دارد، گفت: به دلیل نبودن رقابت، نظارت باید در این صنعت بیش از سایر صنایع اعمال شود.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم فشارهایی از سوی بخش‌های مختلف به پلیس وارد می‌شود، گفت: قطعا پلیس دیگر در این خصوص کوتاه نمی‌آید و یا باید قانون عوض شود و یا آنکه پلیس آن را اجرا کند.

رییس پلیس راهور ناجا یکی ازمسایل مطرح و مشکلات مردم را موضوع بیمه دانست و گفت: در سال 87 مصوب شد که حداکثر سقف بیمه‌ای پرداختی بدون کروکی پلیس 5/1 میلیون تومان شود اما سرانجام اخیرا توانستیم این مصوبه را اجرایی کنیم،‌ اما هنوز هم در این راه مشکلاتی وجود دارد و نارضایتی‌هایی از سوی شهروندان اعلام می‌شود که این مشکلات باید رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگز به دنبال تعریف از پلیس راهور نیستیم و این انتظار را از رسانه‌ها نداریم، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که یک نفر در تصادفات کمتر کشته شود و از نقد منصفانه و سازنده استقبال می‌کنیم.

وی بر ضرورت توسعه امداد و نجات در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه هم‌اکنون 49 درصد تلفات تصادفات یا در مسیراست و یا در مراکز درمانی که قطعا مسوولان ذیربط باید در این خصوص فکری اساسی کنند.

نظرات بینندگان