arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

انتقاد محجوب از برخورد با کارگران معترض اراک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فراکسیون کارگری مجلس از نحوه برخورد با کارگران معترض شرکت‌های آذرآب و هپکو در اراک انتقاد کرد و گفت که براساس قانون کارگران حق بیان آزادانه اعتراض و مطالباتشان را دارند و هیچ کس نباید مزاحم کارگران معترض شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب در اخطاری اظهار کرد: براساس قانون اساسی و قانون کار کارگران اجازه اعتراض در محیط کاری‌شان را دارند که باید به مطالبات آنها پاسخ داده شود، لذا نحوه برخورد با کارگران معترض دو شرکت آذرآب و هپکو درست نیست. مطالبه این کارگران پرداخت حقوق معوقه‌شان است.

محجوب با طرح این پرسش که آیا کارگران حق بیان آزادانه اعتراض و مطالباتشان را ندارند گفت: این آزادی در قانون کار برای اعتراض کارگران تصریح شده است، لذا درخواستم از هیات رئیسه و مسئولان رسیدگی به این موضوع و احترام به حقوق کارگران است. نباید با اهانت و توهین با کارگر برخورد شود. هیچ کسی حق ایجاد مزاحمت برای کارگران معترض را ندارد.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در پاسخ به این اخطار گفت: حق اعتراض در قانون اساسی نه تنها برای کارگران که برای همه مردم منوط به عدم مخالفت با احکام اسلامی و مسلحانه نبودن محفوظ است و نباید از این اعتراض جلوگیری شود. قطعا مسئولان تذکر شما را شنیده و عمل خواهند کرد.
نظرات بینندگان