arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

توطئه عربستان و قطر عليه مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع آگاه از توطئه مشاور امنيت ملي عربستان سعودي و نخست‌وزير قطر عليه مصر و ايجاد بي‌ثباتي در اين كشور خبر دادند.

 به گزارش انتخاب به نقل از فارس، هفته‌نامه فلسطيني"المنار" به نقل از منابع آگاه و مرتبط با دولت آمريكا نوشت كه "بندر بن سلطان" و "حمد بن جاسم" چند روز پيش در دوحه با يك تيم چهار نفره آمريكايي كه سه نفر از آنها از دستگاه‌هاي امنيتي و يك نفر نيز مسئول بلندپايه وزارت خارجه آمريكا بود، ديدار و درباره اوضاع مصر و كنار زدن اين كشور از نقش‌آفريني در منطقه گفت‌وگو كردند.
 
بر اساس اين گزارش، بن سلطان و بن جاسم گزارشي از طرح‌هاي عربستان و قطر براي ايجاد فتنه و آشوب در مصر و كارشكني در برابر برقراري ثبات در اين كشور ارائه كردند.
 
در اين طرح عربستان و قطر بر عدم سرمايه‌گذاري با هدف توسعه مصر از يك طرف و از طرف ديگر تداوم حمايت‌هاي مالي دوحه و رياض از ايجاد فتنه و آشوب در مصر به منظور سرگرم كردن شوراي نظامي و نهادهاي دولت اين كشور به اوضاع داخلي تاكيد شده است.
 
بر اساس اين گزارش دوحه و رياض همچنين در تماس دائمي با گروهاي محلي مصر هستند تا فتنه و آشوب در اين كشور تداوم يابد و به اين ترتيب مانع بازگشت آرامش و ثبات به مصر شوند.
 
در اين گزارش همچنين به نقش سفارتخانه‌هاي عربستان و قطر و ارتباط آنها با سفارت آمريكا در قاهره به منظورتحقق اهداف مشترك ايجاد ناامني در مصر اشاره شده است.
 
نظرات بینندگان