arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰

درخشش دوباره «ردبول» درگرندپري بلژيک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تيم ردبول بعد از افت نامحسوس در چند گرندپري قبلي فرمول يک در مسابقات اين هفته در پيست اسپا واقع در بلژيک به يک دوگانه ديگردست يافت. سباستين فتل آلماني جلوتر از مارک وبر هم تيمي استراليايي اش و ديگران از خط پايان عبور کرد. فتل هفدهمين پيروزي در دوران حرفه اي فرمول يک خود را در اسپا جشن گرفت که 6 پيروزي آن فقط در رقابت هاي اين فصل حاصل شده اند. ضمن اينکه او از 23باري که توانسته مسابقه را درخط اول شروع کند، 19بار روي سکوهاي اول تاسوم جاي گرفته است. در جدول رقابت هاي فرمول يک، فتل برتري قابل توجهي نسبت به رقباي خويش دارد که جبران اين فاصله تقريبا براي بقيه غيرممکن به نظرمي رسد.

فتل 92امتياز با وبر فاصله دارد و تنها 7 مسابقه تا پايان گرندپري هاي اين فصل باقيمانده اند. جدول اتومبيل ها هم اقتدار کامل ردبول را نشان مي دهد. تيم اتريشي به تنهايي در صدر جدول قرارگرفته و فاصله زيادي با مک لارن و فراري دارد. جنسون باتن راننده مک لارن دراسپا نفرسوم شد و آلونسو راننده فراري را که چهارم شد از قرار گرفتن روي سکو محروم کرد.ميشائيل شوماخرهم با اتومبيل مرسدس در حالي که از جايگاه آخر حرکت کرده بود، به عنوان پنجمي دست يافت.

روزبرگ ششم شد و آدريان سوتيل از فورس اينديا و ماسا ازفراري هفتم و هشتم شدند. رقابت هاي فرمول يک دو هفته ديگر به شهر مونتزا ايتاليا باز مي گردند. سباستين فتل بعد از قهرماني در اسپا گفت که تيم ردبول در اين مسابقه برخي از ضعفها و نواقص خود را برطرف کرده و اتومبيل او نسبت به سال هاي قبل دراين پيست عالي بوده و به همين دليل از نتيجه حاصل شده رضايت کامل دارد. «کمي به خاطرمشکلات ايجاد شده در تستهاي زمان گيري نگراني داشتيم و خيلي ريسک کرديم.اگرچه اميدواربوديم همه چيز خوب پيش رود ولي چندان مطمئن نبوديم. به همين دليل درابتداي مسابقه خيلي راحت نبوديم وخيلي زود لاستيک عوض کرديم. اما بعد خيلي راحت تر مسابقه دادم و توانستم مسابقه را کنترل کنم. الان بايد ازاين مسابقه الهام بگيريم و تا مسابقه بعدي همين شرايط را حفظ کنيم.»
نظرات بینندگان