arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰

شاهکار به يادماندني «استونر»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در دوازدهمين دور از رقابتهاي موتوجي پي اين فصل در ايندياناپليس، کيسي استونر استراليايي که در خط اول حرکت مي کرد به قهرماني دست يافت و زودتر از پدروسا هم تيمي اش و اشپيس از تيم ياماها از خط پايان عبور کرد. اين مسابقه درپيست 4216 کيلومتري ايندياناپليس در 28 دور انجام شد.

خورخه لورنسو که در ايندياناپليس چهارم شد، با 44 امتياز فاصله از استونر شانس کمي براي تکرار قهرماني سال گذشته خود دراين رقابتها در اختيار دارد. در اين مسابقه بيشترموتورسوارها با مشکلات مختلفي براي لاستيک هاي شان مواجه شدند. کاپيروسي و هايدن مجبور به کناره گيري در اواسط مسابقه شده و والنتينو روسي رتبه اي بهتر از عنوان دهمي کسب نکرد.

دوويتزيوزو و سيمونچلي هم نفرات پنجم و دوازدهم شدند. کيسي استونر استراليايي که هميشه پيست ايندياناپليس را يکي از 3پيستي که از آنها خوشش نمي آيد، دانسته، حالا تنها مسابقه در پيست هاي خرس و استرويل را پيش رو دارد تا عنوان قهرماني خود را در اين رقابت ها تثبيت کند.
استونرپيشتر هرگز در اين دو پيست قهرمان نشده است. موتورسوار استراليايي با برتري قابل توجه در يک مسابقه باور نکردني که لاستيک همه موتورسوارها را با مشکل مواجه کرد، به مقام قهرماني دست يافت. فاصله قابل توجه او با نفرات دوم وسوم اوج شاهکار موتورسواري که توانسته از 12گرندپري فصل در7 مسابقه پيروز شود وحالا در يک قدمي فتح عنوان قهرماني جهان قرار گرفته را نشان مي دهد. در ابتداي اين مسابقه دني پدروسا با سبقتي زيبا از لورنسو جلوتر از او و استونر در صدر موتور سوارها ايستاد. اما استونر استراليايي درمدت زمان کوتاهي توانست قدرت خود را به همه تحميل کند و با شيوه اي مشابه به صدر رفت. در حالي که سيمونچلي هم توانست از لورنسو سبقت گيرد اما عنوان سومي او دوام زيادي نياورد و جايگاهش را به اشپيس و دوويتزيوزو داد.کاپيروسي که لاستيک عقب موتور او عملا سوخته بود، از ادامه مسابقه سرباز زد و روسي به رتبه آخر سقوط کرد. تا دور آخر اين رقابت، تلاش همه موتورسوارها نبرد براي حضور دريک پيست خراب و ناآماده بود که در آن بائوتيستا با موتورسوزوکي توانست به عنوان ششمي دست يابد!

والنتينو روسي تنها توانست از جايگاه آخر به رتبه دهم صعود کند. او مشکلات زيادي در زمان توقف در «باکس» داشت ولي با اين نتيجه ضعيف دو پله درجدول رده بندي از جايگاه چهارمي به رتبه ششم جدول اصلي سقوط کرد و پدروسا و اشپيس از او پيشي گرفتند. هفته آينده موتوجي پي درميزانو خواهد بود و شايد براي روسي و ديگر ايتاليايي ها شرايط بهتري ايجاد شوند.
نظرات بینندگان