arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

لاوروف: ابتکار روسیه، ایران و ترکیه برای سوریه امیدآفرین شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مذاکرات سوری که به ابتکار و سرپرستی مسکو، تهران و آنکارا در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می شود، برای سوریه امیدآفرین شده است.

به گزارش ایرنا، لاوروف شامگاه دوشنبه در آیین آغاز سال جدید هجری قمری با حضور سفرای کشورهای اسلامی در مسکو گفت: آهنگ مثبت بهبودی اوضاع سوریه امیدار کننده شده است.
 
پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: مذاکرات سوری آستانه امکان دستیابی به توافق برقراری ایجاد چهار منطقه امن از جمله منطقه ای در جنوب سوریه را با مشارکت اردن و آمریکا فراهم کرده است.
 
وزیر خارجه روسیه گفت: در این مناطق سطح خشونت ها کاهش یافته، بازسازی خرابی ها، مراکز تخریب شده و زیرساخت های حیاتی آسیب دیده آغاز شده و همچنین وضع انسانی رو بهبودی گذاشته است.
 
ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت در چهارمین دور مذاکرات آستانه، تفاهم نامه ایجاد مناطق امن را در سوریه امضا کردند که در برگیرنده مناطقی در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش خشونت ها است.
 
توقف همه اقدام های جنگی بین طرف های مناقشه شامل نیروهای دولتی و معارضان پیوسته به آتش بس، تسهیل دسترسی ساکنان به کمک های انسانی، بازسازی زیرساخت ها، تامین شرایط ارائه کمک های پزشکی و بازگشت آوارگان نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.
 
لاوروف در ادامه گفت: شرایط برای نابودی هر چه سریعتر کانون تروریستی در سوریه و برقراری صلح و آرامش در تمام نقاط این کشور بر مبنای گفت وگوهای سوری و مطابق با مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل فراهم شده است.
 
لاوروف همچنین گفت که مسکو از تلاش های عربستان سعودی در استانه ازسرگیری جدید مذاکرات سوری ژنو برای اتحاد معارضان سوری برای مذاکرات سازنده با دولت سوریه استقبال می کند.
برچسب ها: روسیه ، ترکیه ، سوریه ، ایران
نظرات بینندگان