arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

شهردار اصفهان: 5 هزار نفر بیشتر از ظرفیت نیرو داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار منتخب اصفهان گفت: امروز شهرداری اصفهان پنج هزار نیرو بیشتر از ظرفیت خود دارد و باید روزی دو میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا بتواند فقط حقوق کارمندان خود را بپردازد.

به گزارش ایسنا، قدرت الله نوروزی در جمع تعدادی از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه من در زمان جنگ دانشجو بودم و در گردان های مختلف در مناطق عملیاتی متعدد از جمله دارخوئین، دو کوهه، شلمچه و ... حضور داشتم، اظهار کرد: در تمام جهان برای ایثارگران هر کشور جایگاه ویژه ای قائل هستند حتی زمانی که به تاریخ کشورهایی مثل آمریکا نگاه می کنیم فرماندهان جنگ آنها همواره مسندهای بالایی را در اختیار دارند هرچند جنگ هایی که آنها عملیاتی می کنند اکثرا محکوم است، اما برای افراد جنگی خود احترام خاصی قائلند.

وی با اشاره به اینکه در ایران جنگ دارای دو بعد است که یک بعد آن دفاع از کشور و بعد دیگر دفاع از عقیده بود، افزود: ایثارگران برای این کشور عزیزند و ارزش های والایی دارند و باید برای حفظ دستاوردهای این کشور ایثارگران همواره در کنار مسئولان قرار داشته باشند.

شهردار منتخب اصفهان تصریح کرد: کار شهرداری در اصفهان کار سنگینی است و باید این کار سنگین با کمک ایثارگران و حمایت های گروه های مختلف و با تکیه بر یک جریان قوی پیش برود و بر مشکلات غلبه کرد. به همین منظور ما از ایده های نو استقبال می کنیم و دست آنهایی که در بخش سرمایه گذاری کمک کنند را می فشاریم. نیروهایی که گره گشا باشند را به کار خواهیم گرفت و سعی می کنیم وضعیت بهتر شود.

نوروزی با تاکید بر این موضوع که در حال احصا مشکلات هستیم و قطعا مسائل مهم را برای شفافیت بیشتر در زمان مناسب ارائه خواهیم کرد، افزود: شفاف سازی در دستور مدیریت شهری خواهد بود. ما به دنبال بزرگنمایی مشکلات نخواهیم بود ولی مشکلات را شفاف خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: امروز شهرداری اصفهان پنج هزار نیرو بیشتر از ظرفیت خود دارد و باید روزی دو میلیارد تومان در آمد داشته باشد تا بتواند فقط حقوق کارمندان خود را بپردازد، هر روزی که در ابلاغ حکم شهردار اصفهان تاخیر به وجود آید این شهر یک ماه عقب رانده می شود و من به عنوان شهردار منتخب واقعا نمی دانم که امروز در شهرداری اصفهان چه وضعیتی وجود دارد و چگونه 60 میلیارد تومان حقوق کارمندان شهرداری در پایان ماه تامین خواهد شد.

شهردار منتخب شهر اصفهان گفت: اصلاح ساختار شهرداری با حذف نیروی انسانی نخواهد بود. ما قصد داریم وظایفی که بر عهده شهرداری نیست را از بدنه این نهاد جدا کنیم. برای مثال شهرداری نباید کار فرهنگی کند بلکه باید بخش های فرهنگی موجود در شهر را فعال کند تا بتواند بهترین نتیجه را به دست آورد. همچنین در بخش ورزش شهرداری نباید خودش ورود کند بلکه باید کاردانان بخش ورزش را به کار بگیرد و برون سپاری را عملیاتی کند.

نوروزی تاکید کرد: برون سپاری وظایفی که بر عهده شهرداری نیست و سپردن آنها به اهل فن را دنبال خواهیم کرد چراکه امروز شهرداری اصفهان، شهرداری چاق است و باید لاغر شود تا بتواند به یک نهاد چابکی تبدیل شود.

وی با تاکید بر این موضوع که اولویت نخست شهرداری اصفهان گردشگری است و باید لوازم تحقق آن فراهم شود، افزود: ترافیک، حمل و نقل عمومی، زاینده رود و سیما و منظر شهری از موضوعاتی است که در راستای گردشگری باید بهبود یابند. درست است که رییس جمهور و استاندار باید در خصوص زاینده رود وارد عمل شوند، اما شهرداری اصفهان به عنوان بزرگترین حق آبه دار و سهم بر از زاینده رود باید تلاش کند تا جاری بودن زاینده رود همیشگی باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: آنجایی که محیط زیست، اصفهان را تهدید می کند گاوخونی و ریزگردهای ناشی از آن است که این روزها وضعیت خوبی ندارد. اگر می خواهیم گردشگری رونق بگیرد باید حواسمان به گاوخونی باشد، همانطور که باید موضوع هتل سازی را در دستور کار داشته باشیم. کار برای انجام دادن در شهر اصفهان بسیار زیاد است و برای بهبود وضعیت شهری اصفهان نیازمند حمایت هستیم.

نوروزی تاکید کرد: هیچ کسی از بنده نمی تواند ایراد اخلاقی و مالی بگیرد شاید بتوانند از نظر سیاسی ایراد بگیرند چراکه همواره سعی کرده ام که منافع عمومی را به منافع خصوصی ارجح بدانم. در مدیریت شهری نیز منافع عمومی را با رعایت حقوق منافع خصوصی ارجح می دانم.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم که تعداد گردشگر خارجی در میدان امام(ره) هم پای تعداد گردشگر داخلی و حتی بیشتر باشد و برای رسیدن به این مهم نیازمند استفاده از متخصصان هستیم و تلاش می کنیم انسان های پاک دست و با تجربه را به کار بگیریم و از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم.

شهردار منتخب اصفهان ادامه داد: ما فقط نباید متمرکز توریسم فرهنگی باشیم ما نیازمند توریسم مذهبی و توریسم صنعتی و پزشکی نیز هستیم چراکه توان عرضه آن در اصفهان فراهم است، اگر قطار سریع السیر اصفهان-تهران راه اندازی شود آنگاه توریسم های مذهبی قم به سمت اصفهان خواهند آمد.

نوروزی خاطرنشان کرد: اصفهان می تواند مرکز نمایشگاهی صنعتی کشور و حتی منطقه باشد چراکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور و دومین مرکز دانشگاهی کشور است پس ما می توانیم توریسم های دانشگاهی و صنعتی را داشته باشیم. ظرفیت های رونق گردشگری وجود دارد فقط باید این ظرفیت ها فعال شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مرتضی تهرانی از فعالین اصلاح طلب و از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: آقای نوروزی باید شفاف توضیح بدهند که چه شهری را تحویل گرفته اند. تا همه بدانند توقع باید تا چه اندازه باشد. چراکه در دوران آقای جوادی شهرداری اصفهان با 2500 نیرو اداره می شده است، اما امروز 12 هزار نیرو در شهرداری اصفهان در حال کار است.

وی ادامه داد: مردم امروز اعتماد کرده اند تا همه چیز شفاف باشد. امیدواریم شهردار اصفهان با شفافیت در خصوص آنچه به شهر اصفهان گذشته است توضیح دهند و یک گزارش مجمل ارائه کنند.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید  
 
برچسب ها: شهرداری
نظرات بینندگان