arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

سردار جزایری: پدیده مدافعان حرم اجازه نداد طرح خاورمیانه جدید آمریکا شکل بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که «مدافعان حرم مبتنی بر آموزه‌های عاشوراست» گفت: پدیده مدافعان حرم عراق و سوریه را نجات دادو اجازه نداد طرح خاورمیانه جدید آمریکا شکل بگیرد.
سردار جزایری
 به گزارش انتخاب، سردار سرتیپ جزایری در همایش «دفاع از حق؛ از جبهه تا محکمه» که توسط کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در این همایش اظهار داشت: از جمع حقوقدان و وکلا انتظار میرود بیش ار پیش به مسائل و مشکلات برسند و رسیدگی کنند. شما به وضعیت مسلمانان میانمار نگاه کنید افراد حتی جا برای اسکان ندارند اعضای این جمع می توانند در این زمینه کمک کنند. نظام از فرزندان خود انتظار دارد به این مسائل بپردازند؛ مثلا مساله اخیر اقلیم کردستان جای کار حقوقی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد ،یک موضوعاتی داریم که بسیار بزرگ هستند و زمان احتیاج است تا عمق آن را درک کنیم.

وی با اشاره به صحنه عاشورا اظهار داشت: در ایام محرم هستیم، دشمن در صحرای کربلا  فکر می‌کرد با کشتن فرزند رسول خدا(ص) می‌تواند نور خدا را خاموش کند. هدف دشمن از به شهادت رساندن امام حسین(ع) نابودی اسلام بود و فکر کرد این اتفاق افتاده است و کار تمام شد، اما قرن‌ها گذشت و انقلاب اسلامی به تبع عاشورا شکل گرفت. ریشه انقلاب اسلامی در  عاشوراست دشمن بلافاصله با انقلاب برخورد کرد و آن را برنتابید و با تمام عده و عده بزرگترین جنگ‌ها را به ما تحمیل کرد. آموزه‌های عاشورا در آن‌جا به کار گرفته شد، دشمن نه تنها موفق نشد بلکه مجبور به عقب‌نشینی شد، ما بعد جنگ هم با فشار دشمن مواجه بودیم که همه از آن  اطلاع دارند. جدا در بعضی مواقع فشارها آن‌چنان بود که اگر تجربه دفاع مقدس، آموزه جنگ  نبود کشور این فشارها را تحمل نمی‌کرد. اگر خودباوری که در دفاع  مقدس به آن رسیدیم نبود نمی‌توانستیم در برابر آمریکا بایستیم. دفاع مقدس آوردهایی داشت که تبدیل به قدرت شد.

وی ادامه داد:اگر قدرت داشته باشیم می‌توانیم خود را به دشمن تحمیل کنیم، با اوضاع و احوال منطقه آشنا هستیم، هم‌اکنون  در سال پنجم مقاومت در سوریه  هستیم و پدیده‌ای به نام داعش شکل گرفت و در پی آن  ما با پدیده  مدافعان حرم آشنا شدیم ،آن‌چه در آینده حرفی برای گفتن دارد همین موضوع است. مدافع حرم مبتنی بر آموزه‌های عاشوراست ،عراق و سوریه را نجات داد و اجازه نداد طرح خاور میانه جدید آمریکا شکل بگیرد این‌که آمریکا در منطقه با شکست مواجه شد موضوع مهمی است و آثارش بیشتر از این حرف‌هاست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان