arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

اولین بانوی دریافت‌کننده مدرک دوره حفاظت شخصی: هنوز محافظ کسی نبوده‌ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اولین بانوی دریافت‌کننده مدرک دوره حفاظت شخصی: هنوز محافظ کسی نبوده‌ام 
فرشته عبداللهی نخستین زنی است که در اصفهان مدرک دوره اسکورت و حفاظت شخصی را دریافت کرده است.

این بانوی رزمی‌کار اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا معتقد است که شاید جامعه در ابتدا محافظان خانم را نپذیرد، اما این رشته در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به گذراندن دوره اسکورت و حفاظت شخصی، اظهار کرد: از قبل به رشته‌های رزمی علاقه داشتم و به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کردم. در رشته‌های ژیمناستیک، کاراته و نیوفول کنتاکت فعالیت می‌کردم و مدال‌های آسیایی و بین‌المللی نیز در کارنامه دارم.

وی افزود: به پیشنهاد پسرخاله‌ام تشویق به گذراندن دوره اسکورت و حفاظت شخصی شدم و به خاطر جذابیت و علاقه خودم به این رشته‌ها آن را ادامه دادم. 5 روز است که مدرک را دریافت کرده‌ام به همین دلیل هنوز در هیچ برنامه‌ای حفاظت از کسی را به عهده نداشته‌ام.

این بانوی رزمی‌کار اصفهانی با اشاره به اهمیت ورزش‌های رزمی برای بانوان، گفت: اسکورت‌های خانم می‌توانند حفاظت از بانوان را به عهده بگیرند علاوه بر آن یادگیری فنون رزمی می‌تواند به خانم‌ها برای حفاظت خودشان در جامعه کمک زیادی کند، از این رو یادگیری فنون رزمی برای زن نیاز است. اگر خانم‌ها ورزش‌های رزمی را بیاموزند و دوره‌های حفاظت را بگذرانند هم به درد خودشان می‌خورد هم جامعه.

عبداللهی در پاسخ به این سؤال که آیا جامعه به محافظان مرد بیشتراعتماد می کند یا زن، گفت: برای سپردن هر کاری به هرکسی باید به توانایی‌اش فارغ از جنسیت نگاه کرد. شاید جامعه در ابتدا محافظان خانم را نپذیرد، اما این رشته در حال پیشرفت است و در آینده نزدیک بیشتر به خانم‌ها با توجه به توانایی‌شان اعتماد می‌شود.

وی در رابطه با استقبال دیگر بانوان اصفهانی از رشته اسکورت و حفاظت شخصی، خاطرنشان کرد: در اولین دوره‌ای که برگزار شد 5-6 خانم شرکت کردند و من زودتر از همه مدرک را دریافت کردم. با توجه به این‌که این رشته به تازگی در اصفهان راه‌اندازی شده است، استقبال خوبی صورت گرفته بود.
نظرات بینندگان