arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

پیگیری وزیر ارتباطات درباره رفع حذف اَپهای ایرانی: قول دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات برای رفع سه مشکل در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی به دیدار با دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقرر شد وی برای رفع سه مشکل در حوزه مخابرات و اَپهای ایرانی، به طور ویژه پیگیری کند.

به گزارش «انتخاب»، بیستم شهریورماه امسال رسانه ها اعلام کردند، انجمن جهانی تلفن همراه (GSMA) که در زمان اعمال تحریم های بین المللی خدمات خود را به ایران ارائه می کرد، اکنون پس از رفع برخی تحریم ها، ارائه خدمات مستقیم به کشور را به دلایل نامعلومی متوقف کرده است.
 
محمدجواد آذری جهرمی امروز(چهارشنبه) در صفحه توئییتر خود نوشت: در دیدار دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در اجلاس این اتحادیه، بر ضرورت رفع حذف اَپهای ایرانی و عضویت دوباره اپراتورهای ایرانی در GSMA تاکید کردم.
 
وزیر ارتباطات همچنین نوشت: عضویت پنج دانشگاه برتر کشور در اتحادیه جهانی مخابرات از دیگر موضوع های مورد بحث بود که مقرر شد دبیرکل در هر سه موضوع پیگیری ویژه کند.
 
محمد جواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات بیست و دوم شهریورماه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره انتشار اخباری درباره قطع ارتباط انجمن جهانی تلفن همراه در کشورمان گفت: اپراتورهای ایرانی همچون همراه اول از ابتدای راه عضو این انجمن بودند و باتوجه به اینکه تعامل های مالی داشتند، هر ساله برای این عضویت از وزارت خزانه داری آمریکا(OFAC) مجوز می‌گرفت.
 
وی خاطرنشان ساخت: این انجمن اعمال تحریم نکرده و مقرراتی نیز در این رابطه وجود نداشته، آنچه اتفاق افتاده این است که درباره همراه اول از وزارت خزانه‌ داری آمریکا استعلامی انجام دادند و این وزارتخانه برای عضویت همراه اول مجوز صادر نکرده است.
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه صادرنشدن مجوز برای همراه اول مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند؛ افزود: یک بحث مربوط به محدودیت‌هایی اعمال شده برای تبادل های مالی میان اپراتورها در سرویس‌های رومینگ است اما برای عضویت همراه اول در انجمن جهانی تلفن همراه در ۲ سال گذشته مجوز صادر نشده بود و برخی شرکت‌های ایرانی نمی‌توانستند با نام خود حضور یابند.
 
وی یادآورشد: با انجام مذاکرات این مجوز صادر شده و شرکت‌های ایرانی نیز حضور می یابند. در رابطه با موضوع محدودیت تبادل های مالی نیز مستنداتی از همراه اول درخواست شده و هم‌اکنون همراه اول در حال پیگیری موضوع برای ارسال مستندهاست.
نظرات بینندگان