arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

مجارستان: جلوی ورود اوکراین به اتحادیه اروپا را می‌گیریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجارستان وعده داده است، تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست تا مانع از پیشرفت بیشتر اوکراین در روند ادغام با اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه مشارکت شرقی شود.

به گزارش انتخاب، وزارت امور خارجه مجارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اقدام در پاسخ به امضای قانون محدودیت آموزش زبان‌های خارجی از جمله مجاری در مدارس اوکراین است که توسط پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین به امضا رسیده است.

اوکراین و اتحادیه اروپا
به گفته وزارت امور خارجه مجارستان تمام طرح‌هایی که در آن این کشور در  سازمان‌های بین‌المللی به نفع اوکراین رای می‌داده، متوقف می‌شود.

همچنین دولت مجارستان وعده داد پیامدهای تصویب این قانون برای اوکراین بسیار دردناک خواهد بود.

همچنین پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان گفت: از زمان امضای این قانون، اوکراین "تقریبا می‌تواند فراموش کند" که شانسی برای پیوستن به اتحادیه اروپا دارد.

در روز دوشنبه، پوروشنکو قانون جدیدی را به امضا رسید که در تمامی موسسات آموزشی اوکراین باید مطالب درسی به زبان اوکراینی تدریس شود.

از جمعیت ۴۶ میلیون نفری اوکراین، در حدود هفتاد درصد اوکراینی تبار هستند و مابقی آنان از نژادهای روس، مولداوی، تاتار، رومانی، مجارستانی ،لهستانی و یهودی و … هستند که پیش از این امکان یادگیری زبان مادری خود را در مدارس داشتند.

پیشتر دولت رومانی هم با لغو سفر رئیس جمهور خود به اوکراین، با تصویب این قانون به شدت مخالفت کرده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان